Sökning: "reflektion arbete om identitet"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade orden reflektion arbete om identitet.

  1. 6. Med öppna dörrar och gemensamma mål- Externa specialpedagogers och grundlärares reflektioner kring samverkan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Åsa de Fine Licht Lindblom; [2016]
    Nyckelord :grupper; insatser; kommunikation; resursteam; samverkan;

    Sammanfattning : de Fine Licht Lindblom, Åsa (2016). Med öppna dörrar och gemensamma mål – Externa specialpedagogers och grundlärares reflektioner kring samverkan (With the Doors open and Common Goals – External Special Educators and Teachers Reflections on Collaboration). LÄS MER

  2. 7. Vem är Mino? Att tolka könsneutrala bilderböcker ur ett genusperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Camilla Hagenborn; Johanna Heij; [2016]
    Nyckelord :Barnlitteratur; Bilderbok; Förskollärare; Geus; Genusperspektiv; Identitetsskapande; Kön; Könsidentitet; Könsneutral; Pedagog;

    Sammanfattning : I vår profession som förskollärare är ett av våra uppdrag att främja barns identitetsskapande. Detta sker bland annat genom bild och text från till exempel bilderboken. En av bilderbokens många uppgifter är att vara till hjälp i barnens identitetsskapande. LÄS MER

  3. 8. "Göra det bästa utav det" : En studie om status och identitet i lågstatusyrken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emelie Ashikov; Annika Ekberg; [2015]
    Nyckelord :lågstatusyrken; status; identitet; arbete; yrke;

    Sammanfattning : Ett arbete eller ett yrke spelar en stor och avgörande roll i människors liv. Det påverkar hur vi bemöter och dömer andra men också oss själva. Yrken kan vara ett sätt att rangordna och ger individer olika materiella och immateriella villkor i samhället. LÄS MER

  4. 9. Att finna sin unika egenart och bygga en positiv självbild för elever med utvecklingsstörning : - en fallstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Maria Svensson; [2015]
    Nyckelord :SOC; self-image; stigmatization; compulsory school for children with intellectual disabilities; intellectual disabilities; KASAM; självbild; stigmatisering; särskola; utvecklingsstörning;

    Sammanfattning : I läroplanerna för grund- och grundsärskolan står att läsa om skolans uppdrag att låta varje elev finna sin unika egenart för att aktivt kunna ta del i samhället. Många lärare inom och utom särskolan bär på frågan om hur de ska möta elever med utvecklingsstörning på bästa sätt. LÄS MER

  5. 10. Kattegattleden : ett gestaltningsförslag för rastplatser längs med Sveriges första nationella rekreations- och turistcykelled

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Hanna Ekenberg; Fanny Lundén; [2015]
    Nyckelord :rekreationscykling; cykelturism; Kattegattleden; cykelrastplats; cyklistens behov; landskapsarkitektur; gestaltning; recreational cycling; bicycle tourism; the Kattegatt Trail; rest areas for cyclists; cyclist’s needs; landscape architecture; design;

    Sammanfattning : Rekreationscykling och cykelturism ökar i takt med ett växande intresse för hälsa, miljö och fysisk aktivitet. Cykling ligger i tiden och flera länder i Europa har de senaste åren satsat på nationella turistcykelleder. Kattegattleden kommer att bli Sveriges första nationella cykelled för turism och rekreation. LÄS MER