Sökning: "reklam alkohol"
Visar resultat 6 - 10 av 20 uppsatser innehållade orden reklam alkohol.
6. Alkoholruset i reklambruset : - en semiotisk och kritisk diskursanalys av alkoholens framställning i reklam
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
7. Ett glas vin med omtanke : Systembolagets kamp i den svenska alkoholkulturen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Systembolagets externa kommunikation är någonting många i Sverige får ta del av. Deras uppdrag är unikt, då de har monopol på detaljhandeln av alkoholhaltiga drycker i Sverige samt ett uppdrag att sälja med ansvar, utan ett vinstintresse. LÄS MER
8. ”SCHYSSTA VINER OCH ETT BRA HÄNG” En semiotisk bildanalys av kända svenska profilers alkoholreklam på Instagram.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: Vt 2017 Handledare: Malin Sveningsson Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 52 Antal ord: 19 999 Nyckelord: Alkohol, reklam, semiotik, kändisar, Instagram och unga. Syfte: Att undersöka på vilket sätt svenska kända profiler marknadsför och porträtterar egenlanserad alkohol på Instagram. LÄS MER
9. Sjuksköterskors syn på Fysisk aktivitet på Recept (FaR) : En studie om inställningen till FaR inom primärvården
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Titel: Fysisk aktivitet på Recept, ur sjuksköterskors synvinkel Nyckelord: Behandlingsmetod, FaR, Fysisk aktivitet, Hälsa, Sjuksköterska. Bakgrund: Stillasittande, ohälsosamma kostvanor, inaktivitet, alkohol och tobaksmissbruk har bidragit till en ökning av kroniska sjukdomar. LÄS MER
10. ”-Jag tror det är bra och avdramatisera det här med alkohol!” : En kvalitativ studie utav Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangningsfokus
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att titta på hur stereotyper och intersektionalitet förekommer eller inte förekommer i Systembolagets samhällsinformerande reklamfilmer med antilangingsfokus. De fyra filmerna är Sanningen (2011), Likör (2013), Avdramatisering (2013), Antilangning (2014). LÄS MER