Sökning: "relations-marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet relations-marknadsföring.
1. Utgör "Litigation Public Relations" marknadsföring i lagens mening? - En tvärdisciplinär studie av den svenska marknadsföringsrätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Litigation Public Relations (LPR) är en form av strategisk kommunikation som syftar till att vinna allmänhetens åsikt då en rättsprocess aktualiseras. Tanken är att företag genom vinst av allmänhetens dom ska kunna tjäna, mo-raliskt och ekonomisk, på rättsprocessen och eventuell medial uppmärksamhet den väcker. LÄS MER
2. Livsmedelsdistributörer och Sociala Medier : Hur livsmedelsdistributörer i Sverige använder, utvärderar och legitimerar sitt användande av sociala medier som marknadsföringskanal
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: The usage of social media in Sweden have increased steadily in recent years. These communication channels have transformed the communication between customers and companies from a passive monologue to a dialogue in which the customers gets involved in order to create new, and maintain already existing relationships which ultimately creates long-term profitability. LÄS MER
3. Varför sociala medier? : En undersökning av folkbibliotekens arbete med extern marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper (KV)Sammanfattning : In our thesis we investigate how public libraries are working with external marketing via social media. The study aims to found out what the reasons are and how public libraries are using social media to market themselves. Furthermore, how they evaluate the success of these marketing efforts. We limit ourselves to public libraries and its staff. LÄS MER
4. Bli min vän! En studie om e- handlares relationsbyggande på Facebook
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Bli min vän! En studie om e-handlares relationsbyggande på Facebook Syfte: Syftet med studien är att undersöka om e-handlare arbetar med relations-marknadsföring på Facebook på ett likvärdigt sätt som individer upprätthåller en vänskapsrelation i samma kanal. Metod: Antar ett tolkande perspektiv, en innehållsanalys och kvalitativa semi-strukturerade intervjuer tillämpas. LÄS MER
5. Vill du bli min vän? : En fallstudie av implementeringen av relations-marknadsföring hos ett företag i musikbranschen
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Denna examensuppsats är ett resultat av en observationsstudie utförd på ett svenskt företag, verksam inom musikbranschen. Uppsatsens teoretiska utgångspunkter är relationsmarknadsföringsteori och konvergensteori. LÄS MER