Sökning: "rote learning"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden rote learning.

  1. 1. Unpacking the Washback Effect of University Entrance Exams : A Qualitative Study of Uzbekistan’s Students’ Exam Preparation Experiences

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Zarnigor Hotamova; [2024]
    Nyckelord :Washback; High-stakes University Entrance Exams; Competence-based Curriculum; 21st Century Skills;

    Sammanfattning : The evolving nature of education emphasizes the importance of fostering 21st-century skills. To align with the requirements of the contemporary era, Uzbekistan introduced its new competency based National Curriculum, highlighting the development of 21st century skills. LÄS MER

  2. 2. Pratet och räknefärdigheten : Från det procedurala mot det konceptuella

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :László Fodorpataki; [2023]
    Nyckelord :Mathematics education; mathematics curricula; conceptual knowledge; procedural knowledge; rote learning; imitative reasoning; creative reasoning; algorithm;

    Sammanfattning : I identify a recent trend in school mathematics as well as in some of the research literature in mathematics education: an emphasis on creative uses of mathematics and an increased emphasis on verbalizations, reasoning and conceptualization as opposed to numerical and computational skills. With tools provided by a qualitative textual analysis of several Swedish curricula from the past from which I trace a shift of focus from the classical towards the conceptual aspects of mathematical knowledge, I examine the common research framework for discussing mathematical knowledge in terms of the procedural and the conceptual. LÄS MER

  3. 3. Teaching Kanji at Swedish Universities. On Teaching Kanji, Learning Strategies, and How These Are Perceived by Teachers and Students of L2 Japanese in Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Selena Seguel; [2022-06-03]
    Nyckelord :japanska; Japanese as a foreign language; JFL; learning strategies; mnemonic devices; rote learning; air writing; morphological analysis; Sweden; Kanji;

    Sammanfattning : This thesis explores four different strategies of kanji instruction: mnemonic devices; rote learning; air writing; and morphological analysis. It also explores how these strategies are used in Swedish universities today, what the instructors think about them, as well as student perception of the techniques. LÄS MER

  4. 4. Ett vidsträckt landskap av outforskade gåtor* eller färdighetsträning? : En analys av problemlösningsuppgifter i Favorit matematik 3A och Eldorado 3A

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Paulina Zens; [2021]
    Nyckelord :Problem-solving tasks; framework; educational books; third grade; Favorit matematik; Eldorado.; Problemlösningsuppgifter; analysverktyg; läroböcker; läromedel; årskurs 3; Favorit matematik; Eldorado.;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur problemlösningsuppgifter i läromedel som är vanliga i svensk skola bidrar till elevers matematiska utveckling inom området problemlösning. Ett analysverktyg har konstruerats och använts till att genomföra en analys av problemlösningsuppgifterna i de båda läroböckerna. LÄS MER

  5. 5. Multiplikation och multiplikativt tänkande : En kvalitativ studie om matematiklärares syn på undervisning av multiplikation i årskurs 4–6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Malin Tengelin; Erika Ahlson; [2019]
    Nyckelord :Multiplikation; multiplikativt tänkande; utantillärande; procedurell förståelse; konceptuell förståelse;

    Sammanfattning : Multiplikation ingår i många delar av matematiken, vilket gör att goda kunskaper och förståelse för multiplikation ses vara av betydelse för eleverna. Samtidigt ses det inte helt oproblematiskt att lära in dessa kunskaper. LÄS MER