Sökning: "science in school"
Visar resultat 1 - 5 av 1952 uppsatser innehållade orden science in school.
1. Prevalent Discord. Exploring and estimating the prevalence of the type of user disagreement on news media Facebook posts discussing the Colombian peace process (2020-2022)
Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis is dedicated to exploring and understanding public reactions within negotiated peace settlements based on social media data. Concretely, to modeling public opinion and sentiment within the context of the Colombian peace process using a curated dataset of N= ~1. LÄS MER
2. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER
3. Sweden's relationship to NATO - How the government legitimizes its foreign security policy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this thesis is to study how different political orientations in Swedish foreign security policy have been legitimized. After having pursued a policy of neutrality and non-alignment for 200 years, Sweden made a decision to apply for membership in the military alliance NATO. LÄS MER
4. Programmeringsundervisning i grundskolan och Makerspace-rörelsen : Vad ska läras ut och hur kan det läras ut?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och exemplifiera uppfattningar och tankar om datorkunskap och programmering inom grundskolan och Makerspace-rörelsen. Lärare, verksamhetsutvecklare och avdelningschef inom samma skolverksamhet samt, i jämförande syfte, en anställd på ett Makerspace intervjuades om deras uppfattning om datorkunskap och programmering. LÄS MER
5. Att stimulera mellanstadieelevers lärande om fotosyntes med hjälp av en gestaltande aktivitet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : In this study, we have focused on drama activity in relation to science education by having students participate in a drama activity that focuses on photosynthesis. The purpose of the study is to contribute with knowledge about how teachers can use design in their teaching for students to consolidate knowledge about photosynthesis. LÄS MER