Sökning: "serviceinnovationer"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet serviceinnovationer.
1. Två spår samma destination - SJ och kundens innovationsresa.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att inom tågbranschen undersöka gapet mellan en järnvägsaktörs bild av kundernas behov och de verkliga behoven som kunderna har, förstå bakomliggande faktorer samt föreslå kundfokuserade åtgärder för att minska gapet. Den beskrivna problembakgrunden och syftet har resulterat i följande två frågeställningar: ? Hur yttrar sig SJ:s önskan om att tillfredställa kundernas behov? ? Hur yttrar sig kundernas önskan om vilka behov som de vill ska tillfredställas?. LÄS MER
2. Logistiska aspekter av kunddeltagande i serviceinnovationens utveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I dagens samhälle är det viktigt för företag att kunna erbjuda den bästa helheten åt kunden för att vara konkurrenskraftiga på marknaden. Att göra kunden delaktig i utvecklingen av nya serviceinnovationer skapar ett ökat kundvärde som stärker konkurrenskraften. LÄS MER
3. Vad tycker ICA-Stig om service management? En kartläggning av detaljhandelns förhållningssätt gentemot tjänstevetenskap och branschens professionalisering.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : .... LÄS MER