Sökning: "social kontroll inom sociala medier"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden social kontroll inom sociala medier.
1. Sociala medier och självförtroende : Hur användandet av sociala medier samverkar med upplevt självförtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Bakgrund. Närvaron på sociala medier är hög bland Sveriges befolkning och tidigare forskning tyder på att intensiv användning kan ha en negativ effekt på välbefinnandet, samtidigt har självförtroende visat sig vara en viktig faktor för individens välbefinnande. LÄS MER
2. Robotens tidevarv : En kritisk diskursanalys om debatten kring automatisering i försörjningsstöd
Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att analysera hur svenska medier skildrar automatisering och robotisering inom biståndshandläggning. I denna studie analyseras 60 olika artiklar från olika svenska dagstidningar. LÄS MER
3. Varumärkesbyggande inom professionell fotboll: Sociala mediers påverkan : En kvalitativ studie på fyra allsvenska fotbollsklubbar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra till forskningen kring hur SMMS kan gynna professionella fotbollsklubbar i deras varumärkesarbete. Studien ämnar specifikt att fylla luckan i forskningen kring de senaste trenderna på sociala medier. LÄS MER
4. Designing Diverse Features to Reduce the Filter Bubble Effect on Social Media
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The filter bubble effect has been an active area of research that has been explored in various contexts within social media. Research on recommender system designs within filter bubbles has received a lot of attention, mainly due to its impact on the phenomena. LÄS MER
5. Design an emotionally positive experience via sentiment classification for social media recommendation systems : A case study in TikTok
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Recommendation system benefits social media by attracting users with the posts they prefer. The recommended posts, however, may not align with what users really need to browse, especially in terms of emotion. LÄS MER