Sökning: "social problem. spel"
Visar resultat 6 - 10 av 57 uppsatser innehållade orden social problem. spel.
6. 36 § AvtL i en internationellt privaträttslig kontext - En studie kring internationellt tvingande svensk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Varför domstolar i staten A ska beakta och tillämpa lagar tillhörande staten B:s rättsordning är fortfarande omdiskuterat. Redan på 1600- och 1700-talet lanserade holländska jurister som Johannes Voet och Ulric Huber idén om comitas gentium – internationell artighet gentemot främmande stater. LÄS MER
7. Slumpens tillförlitlighet; En kvalitativ dokumentstudie om svenska kvällstidningars konstruktioner av spel om pengar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : How gambling and gambling addiction is understood and constructed as a social phenomenon affects the way we perceive and value gambling as well as gamblers. Therefore, it is important for social workers to be informed on how the constructions of gambling are made in mass media, and in turn how these constructions may affect the gamblers themselves and the social work with the group. LÄS MER
8. Recruit – an Adaptable Recruitment Platform
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The rapid growth of the tech industry has led to a deficiency of qualified developers. Employing developers with adequate skills requires accurate assessments of the candidates. Today, an abundance of tools exists that companies can use in their recruitment processes. LÄS MER
9. Svenska Spel och LeoVegas CSR-arbete : En studie som syftar till att undersöka och jämföra Svenska Spels och LeoVegas CSR-arbeten
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Att spela om pengar online kan till grunden ses som en form av underhållning, dock kan det också urskiljas en stor problematik relaterat till denna underhållning. Antalet personer som har ett spelberoende ökar i oroande takt och i all denna uppståndelse kan man fundera kring vad spelbolagen själva har för ansvar i frågan. LÄS MER
10. Automatically Identify and Create a Highlight Cinematic in a Virtual Reality Action Game
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Users sharing their experiences on social media and streaming sites becomes increasingly important for marketing games. Virtual reality has the added challenge that the head movement is sometimes too erratic to capture and present on a flat screen. LÄS MER