Sökning: "software approach"

Visar resultat 1 - 5 av 1821 uppsatser innehållade orden software approach.

  1. 1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Lind; Malin Morup; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer engagement; online brand communities; social media; netnography; authenticity; disengagement; relationship marketing;

    Sammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER

  2. 2. INTRODUCTION OF CYBERSECURITY INTO VERIFICATION PROCESSES FOR CONSTRUCTION EQUIPMENT : Cybersecurity Verification

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Inbyggda system

    Författare :Selam Fitsum Andemariam; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Technology is evolving at a very fast pace in various domains, including the construction equipment industry. Although the increased automation and connectivity in different products, such as vehicles, heavy machinery, and many others, have advantages, they also have disadvantages. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  4. 4. Potential and Limitations of the Sketch Map Tool in the International Red Cross Red Crescent Movement

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Kimon Letzner; [2024]
    Nyckelord :Disaster risk reduction; Participatory action research; Community risk mapping; International Red Cross Red Crescent Movement; Colombia; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In disaster risk management, participatory mapping (PM) closes spatial data gaps in communities by integrating local risk knowledge. The thesis examined the potential and limitations of the Sketch Map Tool (SMT) as a PM tool for community-based disaster risk reduction (DRR) through an International Red Cross Red Crescent Movement case study. LÄS MER

  5. 5. Etiska aspekter rörande användning av AI inom redovisning : En kvalitativ studie om hur redovisningsekonomer ser på etik och användandet av AI

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Hanna Omhav; Jakob Svärd; Johan Lindblom; [2024]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Redovisning; Artificiell Intelligens; Etik; AI; Implementering AI;

    Sammanfattning : Bakgrund: Artificiell intelligens (AI) är ett paraplybegrepp för intelligent teknologi. AI används inom redovisningsområdet, och kommer användas mer i framtiden. En rad etiska frågor har uppkommit i samband med ökat införande av AI i samhället i stort och även inom redovisningsområdet. LÄS MER