Sökning: "strategy canvas"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden strategy canvas.

  1. 1. Assessing the market possibilities and productization of ambulatory ECG-devices in the Business to Consumer space

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Morgan Bryer; Anton Palmén; [2023]
    Nyckelord :ECG; Ambulatory ECG; Medical technology; remote monitoring; B2M.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : There is currently a shift in the healthcare sector moving towards remote monitoring, meaning that monitoring of diseases and other issues is moving out of hospitals and into people's homes with the use of medical technology. One of the fastest-growing at-home monitoring solutions is the ECG device, especially due to the fact that cardiovascular diseases are the leading cause of death worldwide. LÄS MER

  2. 2. How Does An Entrepreneur Create A Born Global Firm? : A Case Study Of A Swedish Start-Up Trying To Enter The Indian Market.

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Luzia Martins Liberio Coelho; Alena Fridrichova; [2022]
    Nyckelord :Born global; Sweden; International entrepreneurship; Entrepreneurial process action; Internationalisation; Effectuation; Causation; Opportunity perception; Indian market; Business model canvas;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of this study is to assess the process of early pre-internationalised and pre-market established born global company and to provide viable advice as to how to internationalise the Indian market which is psychically and geographically distant from the Swedish market. Design/methodology/approach - This study follows a qualitative research approach with an inductive single case study design in order to examine in-depth the Swedish start-up, TurtleCare AB, throughout its internationalisation process. LÄS MER

  3. 3. Upcycling av second hand textil : Att utveckla en ny värdekedja baserat på överblivna material

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Correa Miranda; Inela Avdija; [2022]
    Nyckelord :Second hand; Upcycling; Value chain; Reuse; Design; Redesign; Social entrepreneurship; Business Model Canvas; SWOT-analysis; Remanufracture; Second hand; Upcycling; Värdekedja; Återanvändning; Design; Redesign; Social entreprenörskap; Business Model Canvas; SWOT-analys; Återtillverkning;

    Sammanfattning : Syfte Rapportens syften var att undersöka möjligheter för att ta fram en upcyclingskollektion i Sverige, där materialet är överbliven och obrukad andrahandstextil som Human Bridge samlat in. Metod En kvalitativ forskningsstrategi med induktiv forskningsprocess har använts som metodansats. LÄS MER

  4. 4. Vem är kund i den här samhällsinnovationen? : Utvärderingskriterier för en digital affärsmodellsmöjlighet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolin B Carlsson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Allt fler verksamheter med mål att skapa samhällspositiva värden har på grund av ökad konkurrens behövt frångå en finansieringsmodell som bestått av bidrag och donationer till att omfamna en mer affärsliknande finansieringsmodell. Ett sätt att i större utsträckning skapa inkomstkällor som de själva kan styra över är att utveckla verksamhetens affärsmodell (Ko & Liu, 2020). LÄS MER

  5. 5. Digital Laboratories of Tomorrow : Exploring and solving the challenges that protocol-driven laboratories face when digitally transforming

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Victor Ullsten Granlund; Isak Johansson; [2022]
    Nyckelord :Digitalization; Digital Transformation; Business Model; Business Model Canvas; Laboratories; Solutions; Challenges; Culture; Strategy; Value Creation; People Skills; Relations; Security Regulations; Technology; Governance Structure; Leadership; Case Study;

    Sammanfattning : Digitalization, fueled by the innovation of new technologies and new ways of operating, is disrupting both society and business. This includes laboratories, where new technologies alter the way business can be made, thus requiring changes in key business elements such as corporate strategy, business model and organizational structure. LÄS MER