Sökning: "the importance of the Swedish language and the importance of the first language."

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden the importance of the Swedish language and the importance of the first language..

  1. 1. “Det är ju egentligen bara mobbning men det bygger den här kamratskapen”. En kvalitativ studie om hur manliga soldater uppfattar den personliga kommunikationen i den svenska arméns mansdominerade sfär

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ellen Alderlid; [2024-03-06]
    Nyckelord :Information; informationssökning; forskare; mkv-forskare; Ellis modell; användar- och användningsstudier; Norden; medie- och kommunikationsvetenskap;

    Sammanfattning : In the years 2010-2017 the mandatory military service was put on hold after decades of massive decrease in funds going to support the army. Putting the military service on hold led to issues in the Swedish military’s ability to have a societal presence, mainly because the service acts as the army’s main way of recruiting soldiers to a professional path. LÄS MER

  2. 2. "Det behövs någon för att få in en fot i dörren" : Betydelsen av socialt nätverk för kvinnliga övriga anhöriginvandrares arbetsmöjligheter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Hilde Alma; [2024]
    Nyckelord :Kvinnliga övriga anhöriginvandrare; arbetsmöjligheter; socialt nätverk; socialt kapital; kontaktskapande;

    Sammanfattning : The work opportunities of immigrants have been a significant topic in political and scientifical debate. Several studies argue that it is the lack of social network that negatively affects immigrants’ work opportunities. An immigrant group that differs from other immigrant groups in this respect is women having migrated to a partner in Sweden. LÄS MER

  3. 3. "We live in Sweden; We use Swedish to understand" : A study on L1 functions and students' attitudes toward L1 use in a Swedish L2 English learning environment

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Johanna Pettersson; [2024]
    Nyckelord :Sweden; L1 use; L1 functions; English; L2 learning environment; student attitudes; codeswitching; translanguaging; monolingual learning environment; multilingual learning environment; bilingualism;

    Sammanfattning : This study aims to explore Swedish upper secondary students’ attitudes toward first language (L1) use in a second language (L2) English learning environment. In addition, it aims to explore the functions of L1 use. Through a qualitative approach with both observations and interviews, a pattern of L1 use was noticed. LÄS MER

  4. 4. Bedömning av laryngofaryngeala ödem vid huvud-halscancer - svensk översättning och validering av reviderade Patterson edema scale

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologi

    Författare :Robin Rahimi; [2023]
    Nyckelord :PES; översättning; validering; huvud-halscancer; laryngofaryngeala ödem; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Behandling av huvud-halscancer kan medföra komplikationer, däribland laryngofaryngela ödem. Laryngofaryngeala ödem kan leda till påtagliga konsekvenser för patienter. Laryngofaryngeala ödem kan resultera i försämrad funktion tal, röst och sväljning samt försämrad livskvalitet. LÄS MER

  5. 5. "I immediately think about philosophy" : A study of learners' attitudes toward English poetry in the EFL classroom

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Anna Larsson; [2023]
    Nyckelord :second language learning; English foreign language; literature; poetry; attitudes; motivation; learner perspective; Swedish upper secondary school; Sweden;

    Sammanfattning : Poetry has great potential benefits for second language (L2) classrooms as a source for increasing language awareness and linguistic structures different from the rules learners may be taught in class. This potential of poetry and methods for teaching poetry is relatively well researched, while the learner perspective has received comparatively little attention. LÄS MER