Sökning: "university brand"

Visar resultat 1 - 5 av 429 uppsatser innehållade orden university brand.

  1. 1. Visuella komponenter som sätter tobaksfria nikotinprodukter i centrum : En kvalitativ semiotisk bildanalys med kompletterande textanalys av Vont, Volt och Zone X visuellla kommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Claesson; Lisa Persson; [2024]
    Nyckelord :Tobaksfria nikotinprodukter; Visuell kommunikation; Instagram; Varumärkesidentitet; Känslomässig varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : Följande studie granskar kommunikationen från tobaksfria nikotinföretag på Instagram. Syftet är att inom forskningsfältet marknadskommunikation, undersöka den visuella kommunikationen och kompletterande textuella element på Instagram och vilka kommunikativa strategier företagen använder sig av. LÄS MER

  2. 2. Mode, Medvetenhet och Miljö : Kvalitativ studie om Djerf Avenues hållbarhetskommunikation och dess påverkan på varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emma Möller; Malin Leithe; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstractAuthors: Emma Möller and Malin Leithe Title: Fashion, Awareness and Environment - Qualitative study on Djerf Avenue's sustainability communication and its impact on brand identity. Language: Swedish Pages: 56 By examining Djerf Avenue, an influencer-owned fashion brand, this qualitative study aims to explore the role of sustainability communication and its impact on female consumers' perceptions and attitudes. LÄS MER

  3. 3. Employer Branding incongruence : A qualitative study of the relationship between identity formation and employer branding among Gen Z in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Emma Steén; Ebba Blomberg; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; Identity formation; Work-life Balance; Fresh-start mindset; mobile technology; Generation Z;

    Sammanfattning : Background:  Employees are the basis upon which a successful firm is built. Today, it is a talents market, and companies must prioritize their employer branding strategies and improve their employee value proposition to attract and retain the best talent. LÄS MER

  4. 4. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Jonsson; Mathilda Flyrin Engman; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; Varumärkesidentitet; Varumärkesbyte; Uppköp; Kärnvärden; Meningsskapande; Intervju; Anställda;

    Sammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER

  5. 5. Hur framställs gärningspersoner beroende på kön? : En kritisk diskursanalys av hur svensk dags- och kvällspress porträtterar gärningspersoner utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Ida Larsson; Elin Persson; [2023]
    Nyckelord :gender theory; feminists’ theory; critical discourse analysis; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter; genusteori; feministisk teori; kritisk diskursanalys; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : Utifrån kritisk diskursanalys som metod och tillvägagångssätt har denna studie analyserat hur de rikstäckande nyhetstidningarna Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter porträtterar och beskriver kvinnan respektive mannen som gärningsperson med genusperspektivet som utgångspunkt. Studien har genomförts genom en jämförande analys av nyhetsartiklar utifrån två kända rättsfall, mordet i Arboga med Johanna Möller och Mohammad Rajabi samt styckmordet i Karlskrona med Anatoliy Pettersson och Leonard Höglind som gärningspersoner. LÄS MER