Sökning: "utvecklingssamtal frågor"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden utvecklingssamtal frågor.

  1. 16. Kartläggning av stresskällor och behov av stressreducering på två mindre arbetsplatser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Erik Persson; Tina Egonsson; [2014]
    Nyckelord :Arbetsstress; krav-kontroll-stödmodellen; meningsfullhet; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste åren har antalet sjukskrivningar relaterade till psykisk sjukdom ökat, och en stor del av denna ökning tillskrivs stressproblematik i arbetslivet. Syftet med denna studie var att kartlägga behovet av stresshantering på två mindre företag, samt att undersöka sambandet mellan självrapporterad stress och anställdas upplevelse av krav, kontroll, stöd och meningsfullhet. LÄS MER

  2. 17. Socialt utsatta barn i förskolan : En intervjustudie om socialt utsatta barn och samverkan mellan förskola och socialtjänst.

    M1-uppsats, Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Frida Helgesson; Martina Isaksson; [2014]
    Nyckelord :Förskola; socialt utsatta barn; dysfunktionell familj; anmälningsskyldighet;

    Sammanfattning : Syfte: Hur ser samarbetet ut mellan förskola och socialtjänst? Hur arbetar förskolan med socialt utsatta barn? Hur uppfattar förskolan sin anmälningsskyldighet? Metod: Detta är en kvalitativ intervjustudie av hur förskolelärare arbetar med socialt utsatta barn. Under arbetets gång har förskola, socialsekreterare samt förskolechef deltagit i intervjuer för att få svar på dessa frågor. LÄS MER

  3. 18. Barns delaktighet i förskolans pedagogiska dokumentation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lina Cronqvist; Sibel Elmas; [2013]
    Nyckelord :barns perspektiv; barnperspektiv; delaktighet; dokumentation; förskola och pedagogisk dokumentation;

    Sammanfattning : Cronqvist, Lina och Elmas, Sibel (2013) Barns delaktighet i förskolans pedagogiska dokumentation Malmö högskola, Fakulteten för Lärande och Samhälle. Syftet med denna studie är att undersöka den pedagogiska dokumentationsprocessen ur ett delaktighetsperspektiv. Läroplanen för förskolan (Lpfö98 rev. LÄS MER

  4. 19. Utvecklingssamtal i förskolan : En studie om utvecklingssamtal i en förskola inspirerad av Reggio Emilia-pedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Per Westin; [2013]
    Nyckelord :Förhållningssätt; förskola; kommunikation; Reggio Emilia-pedagogik; utvecklingssamtal;

    Sammanfattning : I Förskolans läroplan, Lpfö 98 (Skolverket, 2010) står att pedagoger i förskolan är skyldiga att skapa en dialog med föräldrar avseende verksamhet och barnets utveckling. Utvecklingssamtalet är ett bra tillfälle att skapa goda relationer med föräldrarna. Detta uppnås genom ett kvalitativt utvecklingssamtal. LÄS MER

  5. 20. Påverkar revisionsbyråernas arbete med kompetensutveckling medarbetarnas resultat på revisorsexamen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Nilsson; Gabriella Isaksson; [2013]
    Nyckelord :Competence; independence; competence development; auditor examination; approved auditor; Kompetens; oberoende; kompetensutveckling; revisorsexamen; godkänd revisor;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: Påverkar revisionsbyråernas arbete med kompetensutveckling medarbetarnas resultat på revisorsexamen? Nivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Gabriella Isaksson, Sofie Wallberg Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2013-03-21 Syfte: Syftet är att beskriva hur revisionsbyråerna kan arbeta med olika kompetensutvecklingsåtgärder för att få sina anställda att lyckas på revisorsexamen och därmed bli godkända revisorer. Metod: Vi studerade teorier om kompetensutveckling och undersökte hur revisionsbyråerna arbetade med olika kompetensutvecklingsåtgärder. LÄS MER