Sökning: "30 hp"
Visar resultat 1 - 5 av 244 uppsatser innehållade orden 30 hp.
1. Från papper och penna till digitalisering: Hur teknikens utveckling påverkar redovisningsekonomens yrkesroll : En studie kring digitaliseringens påverkan på redovisningsekonomens kompetenskrav och arbetssätt
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidat-/Magisteruppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Benjamin Durmaz, Ali Ezzeddine, Ahmed Dahir Hussein (00/05/18) (99/11/30) (01/08/30) Titel: Från papper och penna till digitalisering: Hur teknikens utveckling påverkan redovisningsekonomens yrkesroll - En studie kring digitaliseringens påverkan på redovisningsekonomens kompetenskrav och arbetssätt Handledare: Zelalem Abay Nyckelord: Digitalisering, redovisningsekonom, digitala verktyg, automatisering, institutionell teori, bokföring. Forskningsfråga: Hur påverkar den pågående digitaliseringen redovisningsekonomens arbetssätt och kompetenskrav? Syfte: Syftet med studien är att undersöka huruvida digitaliseringen och tekniken kan komma att påverka redovisningsekonomens arbetssätt och kompetenskrav. LÄS MER
2. Restaurering av grässandhedar genom aktiv markstörning - en jämförelse av florans kolonisation av plöjningar och sandblottor på Revingefältet utanför Lund
Master-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i biologiSammanfattning : The conservation value of sandy habitats for a flora and fauna adapted to open, light, dry, warm, and often nutrient-poor conditions, is well recognized. Today this environment is threatened by lack of disturbance, fragmentation and exploitation, acidification and increased levels of nitrogen and phosphorus. LÄS MER
3. The Impact of Corporate Social Responsibility DiversityEquity and Inclusion efforts on Brand Image
Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Date: 2023-05-30 Level: Master Thesis in Business Administration, 15 HP Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Omar Khalafallah, Semhar Weldesylasie Title: The Impact of Corporate Social Responsibility Diversity Equity and Inclusion efforts on Brand Image. Supervisor: Rana Mostaghel Keywords: CSR, corporate social responsibility, diversity, equity and inclusion, trust, commitment, brand image. LÄS MER
4. Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? : En kvantitativ studie om konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Clara Hammarbäck & Milotte Ekermann Titel: Vad påverkas vi av vid hållbara klädval? Handledare: Lennart Haglund Nyckelord: Köpintention, hållbarhet, miljöoro, TPB Forskningsfråga/or: Vilket samband finns det mellan konsumenters miljöoro och köpintention av hållbart producerade kläder? Vilka av de medhavda faktorerna har starkast påverkan på konsumenters köpintention? Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad som påverkar konsumenters köpintention gentemot hållbart producerade kläder. Genom att ställa attityd, subjektiv norm, upplevd beteendekontroll, miljöoro och klädmärkning mot varandra presenteras ett resultat som kan hjälpa förstå konsumentens köpintention. LÄS MER
5. Inverkan influencer marketing & word-of-mouth har på konsumentens köpbeslut i relation till tillit. : En kvantitativ studie riktad på konsumenters tillit till influencers och sin omgivning.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Title – The influence influencer marketing and word-of-mouth have on the consumer's purchase decision in relation to trust: A quantitative study focused on consumer ́s trust in influencers and their surroundings Level – Candidate thesis, 15 hp Author – Ida Fransson & Evelina Lind Advisor – Afshin Afsharipour Examiner – Svante AnderssonTerm – Spring term 2023 Purpose - The purpose of this study is to examine consumers' buying decision based on the extent to which they rely on influencer marketing and the influence word-of-mouth can have in relation to trust.Design/methodology/approach - This study is based on selected articles that are adapted to the chosen topic that this paper addresses. LÄS MER