Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Icke-verbal kommunikation och animation : Animation av oärlighet för ansiktslösa karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elin Munter; [2022]
    Nyckelord :Icke-verbal kommunikation; Kroppsspråk; Animation; Lögn; Spel;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt om betraktare kan urskilja att en animerad ansiktslös karaktär har negativa intentioner och försöker ljuga, enbart genom hur dess kroppsspråk animeras. Undersökningen genomfördes med kvantitativa enkäter, där testdeltagarna fick studera två olika animationer av en 3D-modell. LÄS MER

  2. 2. Hur kan personlighet förmedlas hos icke-levande objekt genom 3D-animation?

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Andreas Kumpulainen; [2022]
    Nyckelord :Personalities; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Short-film; Illusion of Life; Gaming industry; Film industry; Personligheter; Animation; The Big Five; Maya; 3D; Kortfilm; Illusion of Life; Spelbranschen; Filmbranschen;

    Sammanfattning : I denna studie kommer jag gå igenom hur man kan gå till väga för att förmedla personlighet till icke-levande objekt genom 3D-animation. Syftet med studien är att få en bättre förståelse för animation, samt hur man kan få icke-levande objekt att kännas mer levande genom att ge dem personlighet som förmedlas genom 3D-animation. LÄS MER

  3. 3. Creating a model for the process of designing a character that the player may form an attachment to

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Ivan Kholod; Teemu Laiho; [2022]
    Nyckelord :Computer games; virtual pet; emotional attachment; 2D animation; 3D animation; character development;

    Sammanfattning : Forming attachments to other creatures and things is not a phenomenon that is contingent on the entity existing in the real world. It’s a common thing in video games that the player grows attached to certain characters in some way, and it can sometimes even be a driving factor for a game’s gameplay. LÄS MER

  4. 4. En utvärdering av Markerless Motion Capture för amatörer

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Ottosson; Yasmine Schüllerqvist; [2022]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; maskininlärning; motion capture; markerless motion capture;

    Sammanfattning : Motion capture(“MoCap”) has been used for a long time in the movie and videogame industries to animate digital characters. This technology commonly requires a studio and expensive stationary equipment. However, in recent years markerless MoCap has emerged. LÄS MER

  5. 5. Multiplayer Functionality In HRTF (Head-Related Transfer Function) Audio Games To Increase Players' Interest

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Saad Ali; [2022]
    Nyckelord :Game; 3D audio; Player Interest; HRTF audio; Visual Impairment;

    Sammanfattning : Mainstream video games retain players' interest with dynamic updates of graphics such as game characters, levels, themes and other game inventory items. For visually impaired players, updates in graphics for player retention are not very efficient. Video games for people with serious visual impairment rely heavily on audio. LÄS MER