Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Klassrumsbesök - en kollegial lärandemetod : En studie som undersöker förekomsten av klassrumsbesök och lärares uppfattningar om metoden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Camilla Rydström; [2019]
    Nyckelord :kollegialt lärande; klassrumsbesök; auskultation; klassrumsobservation; kritisk vä;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur ofta den kollegiala metoden klassrumsbesök används för kompetensutveckling och vilka faktorer som lärare anser påverkar deras möjlighet att använda sig av metoden, samt om de anser att den bidrar till deras professionella utveckling. Studien är en kvantitativ och kvalitativ undersökning. LÄS MER

  2. 2. Lärgrupper och sociala interaktioner : En kvalitativ studie om lärares syn på kooperativa lärgrupper

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Camilla Rydström; Sama Saleh; [2018]
    Nyckelord :Kooperativt lärande; lärgrupper; samarbete;

    Sammanfattning : Sammanfattning Huvudsyftet med vår studie var att med hjälp av metoden kvalitativ intervju undersöka lärares uppfattning av kooperativa lärgrupper. Studien hade sin utgångspunkt i den sociokulturella lärandeteorin eftersom vi anser att lärande sker genom interaktion och samarbete mellan elever. LÄS MER

  3. 3. Nanoparticles in Food - with a focus on the toxicity of titanium dioxide

    Kandidat-uppsats, Institutionen för farmaceutisk biovetenskap

    Författare :Camilla Rydström; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The use of nanoparticles, in many different fields, is rapidly increasing. What substances, and to what extent they exist in food and supplements, and the prevalence of such products on the market, is of interest to the Swedish National Food Agency. LÄS MER