Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Röhsska och konsten att marknadsföra sig genom sociala medier

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Elisabeth Björnram; Michelle Lindholm; [2010-02-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Röhsska och konsten att marknadsföra sig genom sociala medier Författare: Elisabeth Björnram och Michelle Lindholm Uppdragsgivare: Röhsska museet Kurs: Examensarbete i Medie‐ och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. Termin: Höstterminen 2009 Handledare: Ingela Wadbring Sidantal: 62 sidor Syfte: Syftet är att undersöka vilka möjligheter som kan finnas för Röhsska museet att genom sociala medier kommunicera med sin publik. LÄS MER

  2. 2. Dumma Organisationer : - Flexibilitetens baksida

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lena Larsson; David Hardarson; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle säger sig de flesta företag sätta personalen främst och nyckelordet är kompetens och kunskap. Detta är en följd av att västvärlden gått från produktionssamhälle till ett informationssamhälle och till det som kallas den Nya Ekonomin. LÄS MER