Sökning: "betydelsen av samarbete"
Visar resultat 1 - 5 av 274 uppsatser innehållade orden betydelsen av samarbete.
1. Skolsköterska – en nyckelroll för elever med psykisk ohälsa
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Mental health problems among children is a growing problem worldwide. Research shows that preventive measures in school can decrease mental health problems among students. By having regular health discussions and examinations, the school nurse is in a position to early identify students with mental health problems. LÄS MER
2. AKTIVITETSBASERADE KONTORSMILJÖERS INVERKAN PÅ KOMMUNIKATIVA ASPEKTER - En litteraturstudie med ett systematiskt förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera betydelsen av enhetschefers tidsanvändning ochupplevda tidskonflikter inom äldreomsorgen och dess påverkan på möjlighetertill att bedriva ett säkert och tillfredsställande arbetsmiljöarbete.Teori: Jobb-Krav- resursmodellen har tillämpats för att analysera balansen mellankrav och resurser i enhetschefers arbete. LÄS MER
3. Ska vi checka in? Följsamheten till checklistan för säker kirurgi.
Magister-uppsats,Sammanfattning : Background: Lack of communication is a contributing factor to mistakes in nursing. Working in the operating room requires teamwork and consist of many different professions. To provide safe care there are different tools for communication, for instance, the safe surgical checklist. LÄS MER
4. Inkludering av elever med autism - Vilka utmaningar möter lärare i undervisningen?
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilken kompetens och vilket stöd undervisande lärare anser sig i behov av för att undervisa elever med autism som är inkluderade i grundskoleklasser. Vilka utmaningar ser lärare i undervisningen? Vilken kompetens uttrycker lärare behov av? Vilket stöd av elevhälsans olika kompetenser och funktioner efterfrågar de?TeoriStudiens teoretiska ram utgörs av ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER
5. Läsutvecklande arbete genom olika metoder
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS); Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur fem verksamma lärare väljer läsinlärningsmetod, hur de motiverar sina metodval samt vad som anses främja elevers läsutveckling. De teoretiska utgångspunkter som ligger till grund för analysen av vårt resultat är det syntetiska- och analytiska perspektivet på läsinlärning, Reciprocal Teaching, litterära föreställningsvärldar samt stöttning. LÄS MER
