Sökning: "betydelsen av samarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 272 uppsatser innehållade orden betydelsen av samarbete.

  1. 1. AKTIVITETSBASERADE KONTORSMILJÖERS INVERKAN PÅ KOMMUNIKATIVA ASPEKTER - En litteraturstudie med ett systematiskt förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Marcus Olsson; [2020-08-26]
    Nyckelord :aktivitetsbaserat kontor; interaktioner; kommunikation; kontorsdesign; produktivitet; samarbete;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera betydelsen av enhetschefers tidsanvändning ochupplevda tidskonflikter inom äldreomsorgen och dess påverkan på möjlighetertill att bedriva ett säkert och tillfredsställande arbetsmiljöarbete.Teori: Jobb-Krav- resursmodellen har tillämpats för att analysera balansen mellankrav och resurser i enhetschefers arbete. LÄS MER

  2. 2. Ska vi checka in? Följsamheten till checklistan för säker kirurgi.

    Magister-uppsats,

    Författare :Max Gall; Peter Jälmbratt; [2020-06-25]
    Nyckelord :Checklista; Strukturerad Kommunikation; Kommunikation; Följsamhet; Teamarbete; Operationssal;

    Sammanfattning : Background: Lack of communication is a contributing factor to mistakes in nursing. Working in the operating room requires teamwork and consist of many different professions. To provide safe care there are different tools for communication, for instance, the safe surgical checklist. LÄS MER

  3. 3. Inkludering av elever med autism - Vilka utmaningar möter lärare i undervisningen?

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Ewa Arvidsson; Annika Björkhede Ekroth; [2020-01-16]
    Nyckelord :Autism; Elevhälsa; Inkludering; Kommunikation; Kompetensutveckling; Organisation; Relation;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilken kompetens och vilket stöd undervisande lärare anser sig i behov av för att undervisa elever med autism som är inkluderade i grundskoleklasser. Vilka utmaningar ser lärare i undervisningen? Vilken kompetens uttrycker lärare behov av? Vilket stöd av elevhälsans olika kompetenser och funktioner efterfrågar de?TeoriStudiens teoretiska ram utgörs av ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Läsutvecklande arbete genom olika metoder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Lärande och samhälle

    Författare :Louise Mårtensson; Maria Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Högläsning; lärarens förhållningssätt; lässtrategier; läsutveckling; textsamtal; undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att undersöka hur fem verksamma lärare väljer läsinlärningsmetod, hur de motiverar sina metodval samt vad som anses främja elevers läsutveckling. De teoretiska utgångspunkter som ligger till grund för analysen av vårt resultat är det syntetiska- och analytiska perspektivet på läsinlärning, Reciprocal Teaching, litterära föreställningsvärldar samt stöttning. LÄS MER

  5. 5. Samarbetet med patologiska samlare : en kvalitativ intervjuundersökning om socialarbetares upplevelser av arbetet tillsammans med patologiska samlare

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Ersta Sköndal högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Josefin Tiderman; [2020]
    Nyckelord :Compulsive hoarding; Hoarding; Social work; Social workers and hoarders; Social work and hoarding; Patologiskt samlande; Patologiska samlare; Socialt arbete; Socialarbetare och patologiska samlare; Socialt arbete och patologiskt samlande;

    Sammanfattning : Den här kvalitativa studien syftar till att undersöka socialarbetares erfarenheter av att arbeta med patologiska samlare, med fokus på vilka socialpsykologiska faktorer som kan tänkas ha betydelse för att främja samarbete. Fjorton intervjuer har genomförts med socialarbetare som arbetar inom socialpsykiatrin inom olika stadsdelsförvaltningar inom Stockholms län. LÄS MER