Sökning: "Joakim Pettersson"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden Joakim Pettersson.

  1. 6. HUVUDVÄRK PÅ AKUTEN : En retrospektiv tvärsnittsstudie av genomloppstider och bilddiagnostik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,

    Författare :Joakim Pettersson; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 7. Avväpnande attityd och nära till vapnet : - Krigsskapande processer mellan polis och demonstranter samt dess följder för utövande av den särskilda polistaktiken

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Kriminologiska institutionen

    Författare :Joakim Pettersson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Ökat förtroende genom föreningsliv? : En kvantitativ studie om föreningslivet och förtroende för politiskainstitutionerC-

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för samhällsvetenskap

    Författare :Joakim Pettersson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag gjort en kvantitativ studie, med en multivariat regressionsanalys som metod.Denna uppsats har handlat om föreningslivet och om föreningslivet påverkar individers förtroendeför politiska institutioner (förtroende för riksdag, regering och kommunstyrelserna). LÄS MER

  4. 9. A general peer-to-peer based distributed computation network

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Jack Pettersson; Leif Schelin; Niklas Wärvik; Joakim Öhman; [2014-09-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We consider how a decentralised computation system would work when each participant could create computation code as well as executing other participants’ code. A protocol is proposed that allows such collaboration to take place, assuming that no participant can be trusted. LÄS MER

  5. 10. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Maria Lemón; Gustav Örnvall; Daniel Axelsson; Ludvig Gjälby; Joakim Råman; Markus Pettersson; Sebastian Almlöf; [2012-08-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER