Sökning: "Jonas Halléhn"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Jonas Halléhn.
1. ”Nu är du såhär för att du ser ut så!” : En undersökning om normkreativ och inkluderande kommunikation
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Kommunikation har en mängd olika stereotyper som skapar fördomar och normer. Vilka i sin tur förstärks och återanvänds i ett invant mönster när kommunikation skapas. Det skapar en utsatthet och utanförskap för de personer som är normavvikande. LÄS MER
2. Inkluderande reklam ur ett intersektionellt perspektiv
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Advertising is something that affects people in everyday life, people meeting several hundreds of advertising messages every day that affect how thoughts and values regarding what is socially accepted or not. The norms that reproduced again and again in the public space affects the mindset of who should get seen and which not to have seen in marketing. LÄS MER