Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Ibland är det svårt att veta om lika med betyder att det är lika mycket eller om det betyder svaret” : En kvalitativ fallstudie om elevers förståelse för likhetstecknet och dess innebörd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Julia Cajonberg; [2019]
    Nyckelord :: algebra; fallstudie; grundskola; likhetstecknet; observationer; årskurs 1–3;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka möjligheter elever i årskurs 1–3 har för att utveckla en förståelse för likhetstecknet samt vilken förståelse för likhetstecknet elever i årskurs 1–3 visar att de faktiskt har. Tre observationer genomfördes hos en lärare för att se hur läraren undervisade om, benämnde och förklarade likhetstecknet. LÄS MER

  2. 2. ”Jag blir alldeles pirrig när min fröken skahögläsa för mig, för jag lär mig så mycket”

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Julia Cajonberg; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER