Sökning: "Markus Hector"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Markus Hector.

  1. 1. Matching Trades with Confirmations via Contrastive Learning : Asymmetric Contrastive Learning on Text Data

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Markus Hector; [2023]
    Nyckelord :Asymmetric Contrastive Learning; Attention; GloVe; Securities Trading; Asymmetrisk kontrast-inlärning; Uppmärksamhetsmekanism; GloVe; Värdepappershandel;

    Sammanfattning : In the banking world trades of securities are finalized every day, on behalf of the banks themselves or of their clients. When the trades have been booked by the front office the confirmations sent by the counterparty have to be checked and connected to the correct trade by hand, posing the question whether this process could not be automated using machine learning techniques. LÄS MER

  2. 2. Generation and Detection of Adversarial Attacks for Reinforcement Learning Policies

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Axel Drotz; Markus Hector; [2021]
    Nyckelord :Deep Reinforcement Learning; Adversarial Attacks; Adversarial Attack Detection; Fast Gradient Sign Method; Deep Deterministic Policy Gradient; Deep Q-Learning; Likelihood Ratio Test; CUSUM;

    Sammanfattning : In this project we investigate the susceptibility ofreinforcement rearning (RL) algorithms to adversarial attacks.Adversarial attacks have been proven to be very effective atreducing performance of deep learning classifiers, and recently,have also been shown to reduce performance of RL agents. LÄS MER

  3. 3. Hotellens marknadsföring : En fråga om olika förhållningssätt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Hector Falk; Markus Lagerstedt; [2015]
    Nyckelord :Hotel; online travel agency; marketing; marketingmix;

    Sammanfattning : Tidigare forskning kring de två aktörerna hotell och onlineresebyråer har koncentrerats runt intäktsoptimering samt konsumentbeteende gällande omdömen relaterat till onlineresebyråer. Det råder däremot en avsaknad gällande tidigare forskning runt hotellens strategiska marknadsföringsbeslut i och med att de ansluter sig till olika onlineresebyråer. LÄS MER