Sökning: "Theo örtengren"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Theo örtengren.

  1. 1. Making Sense of the Net Promoter Score (NPS) - A study of NPS' relationship to Word of Mouth, attitudinal loyalty and customer satisfaction, and what drives these mindset metrics

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Christoffer Rodell; Theo Örtengren; [2022]
    Nyckelord :Net Promoter Score; Word of Mouth; Attitudinal loyalty; Associations; Mindset metics;

    Sammanfattning : Since Fredrick F. Reichheld introduced the Net Promoter Score (NPS) in 2003, it has become one of the most favored customer mindset metrics (MSMs) within business practice. Often, it is claimed to be an indicator of customer loyalty, satisfaction, and Word of Mouth (WOM). LÄS MER

  2. 2. Resan till konsumenters hjärtan : en studie om konsumenter som hyrt el-scooter och vad som kan förklara deras konsumentbeslut

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Frida Sundborg; Theo Örtengren; [2020]
    Nyckelord :Diffusion of Innovation; Early Adopters; El-scooter; E-scooter; Konsumentbeslut;

    Sammanfattning : Då nya innovationer uppkommer följer frågorna om vilka som använder dessa och varför. Denna studie fokuserar på de som hyrt el-scooter, då de bedöms vara en del av the early market. Studien syftar till att undersöka denna grupps demografiska kännetecken och vad som förklara deras konsumentbeslutsfattande. LÄS MER