Sökning: "machinima"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet machinima.

  1. 1. Connection Between : The research project investigating interactivity of digital worlds in a film production pipeline

    Master-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för film och media

    Författare :Aurora Hegerland Moen; [2022]
    Nyckelord :animation; video game technology; game technology; machinima; film; interactivity; interactive processes;

    Sammanfattning : “How can game technology be used to maximize creativity and create an effective production pipeline for an animated film?” I think creating animated film should be a fun and creative process, that is why I have chosen this research question. I explore techniques used in Machinima films and aim to make it more user friendly and less restrictive. LÄS MER

  2. 2. Machinima : Ett kulturellt fält i rörelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Oskar Forsgren; Daniel Nilsson; Christoffer Forsberg; [2010]
    Nyckelord :machinima; social change; computer games; culture; computer; art; game; microsoft; blizzard; convergence; fanfiction; remix culture; Halo; World of Warcraft; machinima; sical förändring; spel; tv-spel; datorspel; blizzard; microsoft; konst; fanfiction; Henry jenkins; Pierre Bourdieu; Lawrence Lessig; Michel Focault; remixkultur; konvergenskultur; konvergens;

    Sammanfattning : I mitten av 1990-talet närmare bestämt 1996 gjordes en film kallad Diary of a Camper. Filmen handlade om en person som satt och lurpassade på sina fiender i ett datorspel. Det som var speciellt med denna film var inte handlingen eller något fantastiskt kameraarbete. LÄS MER

  3. 3. Interaktivitet och deltagande : - en kvalitativ studie kring skapandet av machinima med World of Warcraft -

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Peter Brandberg; [2007]
    Nyckelord :cultural studies; participatory culture; convergence culture; fan culture; new media; game studies; machinima; MMORPG; World of Warcraft;

    Sammanfattning : Abstract Title: Interactivity and participation - a qualitative study about the making of machinima with World of Warcraft (Interaktivitet och och deltagande – en kvalitativ studie kring skapandet av machinima med World of Warcraft) Number of pages: 68 total, 50 without appendix Author: Peter Brandberg Tutor: Else Nygren Period: Autumn 2006 Course: Media and Communication Studies C University: Division of Media and Communication, Department of Information Science, Uppsala University Purpose/Aim: The aim of this study is to take a closer look at the phenomenon machinima by analysing a number of specific movies from the site worldcraftmovies.com. LÄS MER