Sökning: "VISA"

Visar resultat 1 - 5 av 7831 uppsatser innehållade ordet VISA.

  1. 1. Samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning - Metoder som ökar samarbetes kvalitet ur lågstadielärares perspektiv

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Karolina Esst; [2021-07-08]
    Nyckelord :Lågstadiet; matematik; samarbete; algebra; undervisningens struktur; positiv arbetsmiljö; praktisk undervisningsmiljö;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa fallstudie ett examensarbete i slutet av grundskollärarprogrammet F-3. Studiens idé och struktur är inspirerad av en liknande forskning av Staples (2008). Studien handlar om metoder som lågstadielärare anser ökar kvaliteten på samarbete i en algebra-inriktad matematikundervisning. LÄS MER

  2. 2. Nydanande metodik för parameteruppskattning inom ett empiriskt Bayesianskt ramverk

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för matematiska vetenskaper

    Författare :Alexander Lehnberg; Malte Rundqvist; Emanuel Abada; Lukas Johansson; Sulaiman Carneli; [2021-07-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Undersökningen behandlar en alternativ metod för parameteruppskattning kalladWeighted Likelihoodestimation (WLE) och dess asymptotiska egenskaper i jämförelse med mer etablerademetoder. Kortfattat utnyttjar metoden parameteruppskattningar som empiriska priorifördelningaroch summerar dessa med vikter proportionella mot likelihooden för att producera denposteriora fördelningen. LÄS MER

  3. 3. SVERIGES MEST HÅLLBARA LIVSMEDELSKEDJA - JA TACK! - En jämförande kritisk retorikanalys av hur Coop och Lidl kommunicerar sitt miljöfokuserade CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lisa Eklöf; Elin Eriksson; [2021-07-01]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; legitimitet; varumärke; Coop; Lidl;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att analysera och jämföra livsmedelskedjorna Coop och Lidls retorik kopplat till miljöfokuserad CSR-kommunikation som används på de egna webbplatserna och det sociala mediet Instagram.Teori: Corporate Social Responsibility, varumärkeskommunikation, retorik, legitimitetMetod: Kritisk retorikanalysMaterial: Texter om hållbarhet och miljö på hemsidorna och fyra inlägg från respektiveföretagens nationella Instagramkonto. LÄS MER

  4. 4. Digitaliseringens påverkan på en banks värdegrunder “En fallstudie på ett av Handelsbankens lokala kontors upplevda påverkan av digitaliseringens inflytande på medarbetarnas vardagliga arbete”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Johansson; Rosanna Newsome; [2021-06-30]
    Nyckelord :Digitalisation; values; Handelsbanken; bank; change; long-term relationships; close to customer; local presence; Digitalisering; värdegrunder; Handelsbanken; bank; förändring; långsiktiga relationer; närhet till kund; lokal närvaro.;

    Sammanfattning : Det sker en allt snabbare teknisk utveckling i dagens samhälle och det ställs höga krav på företag och organisationer att anpassa och erbjuda sina produkter och tjänster i allt mer digitala format. Det här ställer även krav på banker och finansiella institutioner att ställa om sin verksamhet från de traditionella fysiska mötena. LÄS MER

  5. 5. STRUKTURERADE FÖRESTÄLLNINGAR OM HUDFÄRG En kvalitativ studie om föreställningar kring hudfärg bland aktörer inom fordon- och transportbranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Linn Rehnberg; [2021-06-30]
    Nyckelord :diskriminering; hudfärg; vithet; föreställningar; ojämlika system;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att identifiera föreställningar kring diskrimineringsgrundenetnisk tillhörighet, mer specifikt dess underkategori hudfärg, hos olika aktörerinom fordon- och transportbranschen, som skulle kunna bidra tillupprätthållandet av ojämlika system. Vidare är syftet att identifiera vilkauttryck dessa föreställningar tar samt visa på hur dessa kan anknytas tillorganisatoriska strukturområden. LÄS MER