Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Det skrivna ordet : Att arbeta med det skrivna ordet i förskolan

    M1-uppsats, Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Sara Åkerfelt; [2013]
    Nyckelord :Fonem; ordbild; namnlappar; förskolan och det skrivna ordet;

    Sammanfattning :   I min undersökning framkommer många likheter i sättet att arbeta med att introducera barnen i förskolan till det skrivna ordet. Men det finns även olikheter kring vilken metod pedagogerna använder sig utav. En intressant del som jag sett i undersökningen är att de två metoderna som framkommer Bornholm och Öjaby. LÄS MER

  2. 2. Små barns skrivande : En studie hur pedagoger i Sävsjö kommun arbetar med barns skriftspråksutveckling genom lek

    Kandidat-uppsats, Institutionen för humaniora

    Författare :Annelie Holmberg; Kristina Jönsson; [2007]
    Nyckelord :Skriftspråksutveckling; små barns skriftspråksutveckling.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Vi blev intresserade av skriftspråksutveckling genom lek, på grund av att vi läste kursen svenska/matematik och eftersom vi har haft egna barn som haft problem att knäcka koden när de mötte skriftspråket i skolan. Utifrån det blev vi intresserade av att få veta hur förskolepersonalen bemöter barn i deras skriftspråksutveckling. LÄS MER