Förskollärares uppfattningar om lågaffektivt bemötande för barn i åldrarna tre till fem år.

Detta är en Kandidat-uppsats från Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

Sammanfattning: I denna studie undersöker vi förskollärares uppfattningar och tidigare kunskaper kring att arbeta med lågaffektivt bemötande såväl som förhållningssätt som konflikthanteringsmetod. Vi kan se att pedagoger idag är mer stressade och vi vill ta reda på vilket sätt lågaffektivt bemötande kan skapa ett lugn och en trygghet för alla pedagoger och barn. Detta är en kvalitativ forskning och i studien har vi intervjuat förskollärare och spelat in samtalen som vi sedan har reviderat. Vi har kommit fram till att de vi intervjuat ser lågaffektivt bemötande som ett bra förhållningssätt som leder till ett lugn och en trygghet i barngruppen.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)