Butikens interna atmosfär : Hur butiker kan använda sig av atmosfärens olika delar

Detta är en M1-uppsats från Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

Författare: Jessica Palmqvist; Dan Hassanein; [2018]

Nyckelord: butiksatmosfär; försäljning;

Sammanfattning: Ämnet som diskuteras i arbetet handlar om den påverkan av butiksmiljön, som triggar igång specifika känslor och agerande hos kunderna. Även vad en butik kan ändra på och tänka på när designen på atmosfären utformas i syfte att skapa fördelar för både kunder och butiker. Inom butiksatmosfären kan två dimensioner diskuteras. I detta arbete låg fokus endast på den interna biten. Många butiker tänker inte på hur atmosfären kan påverka kunderna, och på grund av dess komplexitet är det också svårt att få ett grepp om det. Målet och meningen med arbetet är att få en bättre förståelse och en bredare kunskap av ämnet i syfte att förstå sin målgrupp och förmedla rätt identitet. Med arbetet vill vi lyfta vikten av en bra butiksatmosfär för att bli konkurrenskraftiga och utvecklas som företag.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)