Got Event i Nationella Medier

Detta är en C-uppsats från Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

Författare: Alexander Jönsson; Philip Strömbäck; Johan Öhrling; [2009-03-05]

Nyckelord: ;

Sammanfattning: Titel Got Event i Nationella Medier Författare Alexander Jönsson, Philip Strömbäck & Johan Öhrling Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet Termin Höstterminen 2008 Handledare Magnus Fredriksson Sidantal 40 sidor exklusive bilagor Syfte Syftet med studien är att kartlägga och undersöka Got Events bild som speglats i nationell media. Metod Kvantitativa innehållsanalyser av 272 artiklar Material 272 artiklar från Dagens Nyheter, Expressen och Aftonbladet Resultat Resultatet visar att nationell media överlag ger en bild av Got Event som överensstämmer med den bild bolaget själva vill förmedla. Dock kan vi se att mediebilden inte ger bolaget hjälp med målen att sprida kunskap och ge en bild att man har moderna arenor. Sett över tid är det just moderniteten av arenorna som har fått den kraftigaste förändringen. Ju senare i vår undersökningsperiod, desto mer omskrivs arenorna som omoderna.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)