Sökning: "4P:s"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet 4P:s.

  1. 1. The 4P theory's role in a company's social media

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nelli Nordlund; Shayan Karimi; [2019]
    Nyckelord :the 4P theory; social media platforms; marketing strategy; digitalization;

    Sammanfattning : This bachelor thesis gives insight to the reader on the 4P theory’s role in a company’s social media marketing. This is a multiple case study where the authors investigated how these two companies apply 4P theory in their social media marketing. Furthermore. LÄS MER

  2. 2. A Study of Hot el Occupancy : Using Multiple Linear Regression  and Market Strategy Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Michaela Kareflod; Jennifer Ljungquist; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper is based on collaboration between a company called StayAt HotelApart AB and two KTH students. It examines which factors that are influencing the hotel’s occupancy and how this may be increased by enhancing the market strategy. The aim is to provide a foundation for strategy development to the company. LÄS MER

  3. 3. E-tailmixen - Hur Konkurrerar Detaljister i Den Digitala Kanalen?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Julia Rubin; Hanna Schiller; [2016]
    Nyckelord :e-tailing; online retailing; marketing mix; traffic; 4P:s;

    Sammanfattning : This paper investigates how the retail marketing mix can be defined for e-tailing. The 4P:s of marketing, invented by McCarthy 1960, are still taught in marketing classes at universities around the world. LÄS MER

  4. 4. Strategier för relationskommunikation via sociala medier: en flerfallsstudie i strategisk webbkommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Eric Malmquist; [2013]
    Nyckelord :Marketing Industrial marketing; relationship marketing ; Communication strategic communication; marketing communication; relationship communication ; B2B; Social media; Meaning creation; Dialogue; Consumer behaviour; Ericsson; Perstorp; Findus; Tre; Skånemejerier; Helsingborgshem; Malmö stadsbibliotek och ZHConsulting.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Strategier för relationskommunikation via sociala medier Författare: Eric Malmquist Handledare: Jörgen Eksell Nyckelord: Marknadsföring (relationsmarknadsföring, industriell marknadsföring), sociala medier, B2B, kommunikation (strategisk kommunikation, marknadskommunikation, relationskommunikation), meningsskapande, dialog och konsumentbeteende Problem: Problemet och kunskapsluckan som jag vill undersöka är hur företag och organisationer anpassar sig till den nya situationen med ökat kunskapsutbyte konsumenter emellan och mellan konsumenter och företag. Vilka operativa strategier använder företag i sin marknads- och relationskommunikation via sociala medier till intressenter och konsumenter? Hur arbetar företag för att skapa ett högt relationskapital då konsumenter idag allt mer inkluderas i företagens olika processer? Ett problem med önskan om att skapa bättre relationer med olika publiker är att det saknas metoder för hur man gör i praktiken för att uppnå detta. LÄS MER

  5. 5. Med känsla för marknadsföring - En undersökning av Roskildefestivalens marknadsföring i sociala medier och Roskilde Road Trip Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för kulturadministration

    Författare :Isabel Rescala; [2013]
    Nyckelord :Marketing; 4P:s; Philip Kotler; Roskilde Festival; music festival Marknadsföring; 4 P:n; Roskildefestivalen; musikfestival; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the marketing of Roskilde Festival through social media and Roskilde Road Trip Malmö as a case. My main research questions are: What does the maketing of the festival look like in social media? How does the marketing of Roskilde Festival relate to three of the four P:s? Is there something special about their marketing? Has the poster and the artists on it changed compared to other years? I discuss why Roskilde Festival survives while others don’t. LÄS MER