Sökning: "A-ERIK modellen"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden A-ERIK modellen.
1. Sponsring inom kultursektorn : Konsten att identifiera & attrahera sponsorer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Denna studie fokuserar på sponsring inom kultursektorn utifrån den sponsrade partens perspektiv. Syftet med studien är att analysera hur aktörer inom kultursektorn går tillväga för att identifiera och attrahera potentiella sponsorer till sina verksamheter. LÄS MER
2. Hur stärks ett företags varumärke genom sponsring? : Rosa Bandet kampanjen
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera och undersöka hur ett företags varumärke stärks genom sponsring samt på vilket sätt. Vi kommer även att göra en jämförelse mellan huvudsponsorer och mindre sponsorer.Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod, det vill säga intervjuer. LÄS MER
3. "...tradition, tenniskungen, världsspelare och vackra människor" -Imagens påverkan av en ökad kommersialisering
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte:Studiens syfte består i att belysa hur företagen som sponsrar ett idrottsevenemang anser att deras image kan påverkas och förändras via den ökade kommersialiseringen av idrotten. Metod:Studien bygger på en kvalitativ metod och det empiriska materialet samlades in via kvalitativa enkäter. LÄS MER