Sökning: "kultursektorn"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade ordet kultursektorn.

  1. 1. Att som event överleva en pandemi och komma igen : Vad kan svenska arrangörer av kulturevenemang lära sig av COVID-19-pandemin?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Sam Anlér; [2023]
    Nyckelord :Evenemang; Event; Arrangemang; Covid-19; Covid; Pandemi; Pandemin; Projektledning; Kultur; Motivation; Engagemang; Kris; Krishantering; Evenemangsindustrin; Eventbranschen; Eventindustrin; Volontär; Funktionär; NärCon; Stream; Live Stream; Cosplay; Konvent; Varumärke; Marknadsföring; Finans; Finanser; Framtidsplanering;

    Sammanfattning : Evenemangen i Sverige drabbades finansiellt, varumärkesmässigt och motivationsmässigt negativt av pandemin. Främst var det på grund av de regleringar som behövde göras för att skydda folkhälsan men mycket berodde också på de osäkerheter och den avsaknad av information som fanns kring viruset. LÄS MER

  2. 2. Inbound Marketing och Value Co-Creation inom kultursektorn - En studie om hur kommunala kulturorganisationer i Göteborg använder sig av digitala marknadsföringsmetoder för att skapa värde med kunder

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Linnéa Rastborg; [2022-08-25]
    Nyckelord :kulturekonomi; digital marknadsföring; inbound marketing; value co-creation; art marketing; värdeskapande; kundupplevelser; kulturella värden; kulturorganisationer;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to examine the effects that innovative digital marketing strategies have on Value Co-Creation in cultural organizations. Former research suggests that Value Co Creation has positive effects on customer experiences, as well as economic growth. LÄS MER

  3. 3. Till vem vänder sig Magda, Uffe, Micke och Bettan? : En sociolingvistisk undersökning av Moderater och Socialdemokrater på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sandra Johansson; [2022]
    Nyckelord :Diskursanalys; sociolingvistik; deiktiska rum; tilltal; omtal; bidrag; skatt; Moderaterna; Socialdemokraterna;

    Sammanfattning : Detta är en sociolingvistisk studie som genom diskursanalys har kartlagt deiktisk närhet i Instagraminlägg, publicerade på fyra politikers Instagramsidor under december månad år 2021 och januari månad år 2022. Även benämning av skatter och bidrag har undersökts i studien, samt vilka samhällsgrupper som påverkas av budskapen i inläggen. LÄS MER

  4. 4. Möjligheter och utmaningar med digitala verktyg : En fallstudie om hur museer i nutid och i framtid samverkar med digitala verktyg

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Hanna Igefjord; Annie Widman; [2022]
    Nyckelord :Digital tools; digitization; digital adaptation; museum; the museum as an institution; communicator at a museum; the cultural sector; Covid-19; the future; Digitala verktyg; digitalisering; digital anpassning; museer; museet som institution; kommunikatören; kultursektorn; Covid-19; framtiden;

    Sammanfattning : Syftet är att bidra till ökad förståelse kring hur Malmö konstmuseum, Moderna museet, Malmö konsthall och Malmö museer använder sig av digitala verktyg på plats och på deras webbplats. Studien kommer granska vilka faktorer som påverkar hur, och varför de digitala verktygen används. LÄS MER

  5. 5. KULTUR ON-DEMAND : En studie om konstutställningsverksamheten i ett digitalt samhälle och hur den påverkas under en pandemi

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Eva Lundin; [2021]
    Nyckelord :Digital Art History; Visual Communication; Art exhibition activities; Cultural heritage; Digital media; Digital archives; Culture on-demand; Digital transformation; Digital konsthistoria; Visuell kommunikation; Konsutställningsverksamhet; Kulturarv; Digitala medier; Digitala arkiv; Kultur on-demand; Digital transformation;

    Sammanfattning : En stor del av vårt kulturarv och samtidshistoria förmedlas genom konstutställningar på privata/ enskilda konsthallar och konstmuseer. Förutom en konstupplevelse möts vi också av dold information som visar metoder, teknik och olika ställningstagande som gjorts för att kunna tillgängliggöra en utställning. LÄS MER