Sökning: "Advertising Equity"

Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden Advertising Equity.

  1. 11. Ett hållbarhetsmåtts påverkan på fondavkastning : En eventstudie om huruvida svenska småbolagsfonder uppvisar över- eller underavkastning i samband med annonseringen av ett hållbarhetsbetyg från Morningstar respektive vid erhållandet av ett högt betyg när måttet lanseras.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Ögren; [2021]
    Nyckelord :CAPM; Eventstudie; Hållbara investeringar; Fonder; Morningstar Sustainability Rating; ESG; Marknadsmodellen; Abnormal avkastning.;

    Sammanfattning : Sustainable investments have become the fastest growing investment trend that has been observed for several years. However, the opinions on whether a sustainable investment - in addition to being better in terms of sustainability - also generates higher returns or not, differs. LÄS MER

  2. 12. Hur påverkas det konsumentbaserade brand equity av hållbarhetsmarknadsföring? : En kvantitativ studie om hur hållbarhetsmarknadsföring påverkar det konsumentbaserade brand equity och hur det i sin tur påverkar konsumenternas köpengagemang.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Fanar Soror Francis; Henrik Aronsson; Jonathan Fesahaye; [2020]
    Nyckelord :Brand equity; hållbarhetsmarknadsföring; attityder greenwashing;

    Sammanfattning : 8 June 2020 Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Fanar Soror Francis Henrik Aronsson Jonathan Fesahaye (95/11/30) (95/10/29) (94/03/01) How is consumer-based brand equity affected by sustainability marketing? Daniel Tolstoy Brand equity, sustainable marketing, purchase intent, attitudes, consumer-based brand equity How is a company's consumer-based brand equity affected by the company's use of sustainability advertising? How does this in turn affect the purchase intent with consumers? The purpose of this study is to show how and to what extent a company's consumer-based brand equity is affected by their sustainability marketing. Quantitative method The authors conclude that sustainability advertising has a negative effect on consumer-based brand equity in the industries selected for this quantitative study. LÄS MER

  3. 13. The perceived innovativeness of the manufacturing process and perceived product quality. The case of creative and technology-intensive industries.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joanna Pilawa; Federica Piccone; [2020]
    Nyckelord :manufacturing process; perceived innovativeness; perceived quality; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: The perceived innovativeness of the manufacturing process and perceived product quality. The case of creative and technology-intensive industries. LÄS MER

  4. 14. Spola bråket? En orientering i konfrontativ marknadsföring och dess relation till varumärkeskapital

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Erik Engstrand; Anton Korpe; [2020]
    Nyckelord :confrontative advertising; brand equity; brand equity chain; ad war; comparative advertisement;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines Swedish marketing bureaus' view on confrontative marketing and confrontative marketing's relation to brand equity. This is a growing, but not well-studied phenomenon. LÄS MER

  5. 15. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER