Sökning: "Advertising Equity"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden Advertising Equity.
21. Why Do Consumers Avoid Certain Brands? : A Study of Brand Avoidance Within the Swedish Cosmetics Industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and LogisticsSammanfattning : Background - As of today, the positive forms of consumer-brand relationships have been intensively researched, whereas its counterpart has attained far less attention. Whilst current literature is focused on increasing positive brand equity, the knowledge of negative brand equity is sparse. LÄS MER
22. Gräsrotsfinansiering – en redogörelse för fenomenet och dess förhållande till svensk rätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : För mindre och nystartade aktiebolag kan finansiering vara ett gissel, särskilt om den verksamhet som bedrivs i bolaget är kostsam eller förenad med hög finansiell risk för potentiella finansiärer. Sådan är situationen ofta i det som i folkmun kallas ”startups”, då bolagen frekvent bygger på enbart en idé eller en outvecklad produkt, och därmed utgör mycket osäkra investeringar för poten- tiella finansiärer. LÄS MER
23. More Bang for the Buck
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The advertising industry is evolving. With increasing clutter, changing consumer behaviors and the rise of new advertising formats brands are forced to increasingly rely on consumers to voluntarily approach their advertising. Content marketing is especially interesting in connection to the evolving advertising industry. LÄS MER
24. Logotypförändringars påverkan på varumärkesvärde
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Då ett företags logotyp är kopplad till dess varumärkesvärde kan en förändring av en sådan ha en påverkan på det uppfattade varumärkesvärdet. Därför är det av intresse att undersöka huruvida det uppfattade varumärkesvärdet skiljer sig åt för en logotyp som genomgått en liten förändring jämfört med en logotyp som genomgått en stor. LÄS MER
25. Content Marketing - en kvantitativ fältstudie
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Abstract: Content advertising has a greater impact than traditional advertising on daily Swedish newspapers' webpages. The most significant difference for content marketing is noted in the free daily newspaper Metro, as compared to the subscription based Svenska Dagbladet. LÄS MER