Sökning: "Advertising Equity"

Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden Advertising Equity.

  1. 21. Why Do Consumers Avoid Certain Brands? : A Study of Brand Avoidance Within the Swedish Cosmetics Industry

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Amy Vong; Anna Hellberg; Joanna Melander; [2016]
    Nyckelord :Brand Avoidance; Anti-Consumption; Negative Brand Equity; Consumer-Brand Relationships;

    Sammanfattning : Background - As of today, the positive forms of consumer-brand relationships have been intensively researched, whereas its counterpart has attained far less attention. Whilst current literature is focused on increasing positive brand equity, the knowledge of negative brand equity is sparse. LÄS MER

  2. 22. Gräsrotsfinansiering – en redogörelse för fenomenet och dess förhållande till svensk rätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Oscar Vesterlund Wålberg; [2016]
    Nyckelord :associationsrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : För mindre och nystartade aktiebolag kan finansiering vara ett gissel, särskilt om den verksamhet som bedrivs i bolaget är kostsam eller förenad med hög finansiell risk för potentiella finansiärer. Sådan är situationen ofta i det som i folkmun kallas ”startups”, då bolagen frekvent bygger på enbart en idé eller en outvecklad produkt, och därmed utgör mycket osäkra investeringar för poten- tiella finansiärer. LÄS MER

  3. 23. More Bang for the Buck

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Elisabeth Pålsson; Josefine Wallin; [2016]
    Nyckelord :Advertising Approach; Advertising Equity; Content Marketing; Format Attitude; Message Equity;

    Sammanfattning : The advertising industry is evolving. With increasing clutter, changing consumer behaviors and the rise of new advertising formats brands are forced to increasingly rely on consumers to voluntarily approach their advertising. Content marketing is especially interesting in connection to the evolving advertising industry. LÄS MER

  4. 24. Logotypförändringars påverkan på varumärkesvärde

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Ida Frenning; Carolina Sahlin; [2016]
    Nyckelord :Brand equity; logotype; logotype change; brand loyalty; brand awareness; perceived quality; perceived value; Varumärkesvärde; logotyp; logotypförändring; varumärkeslojalitet; varumärkeskännedom; uppfattad kvalitet; uppfattat värde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Då ett företags logotyp är kopplad till dess varumärkesvärde kan en förändring av en sådan ha en påverkan på det uppfattade varumärkesvärdet. Därför är det av intresse att undersöka huruvida det uppfattade varumärkesvärdet skiljer sig åt för en logotyp som genomgått en liten förändring jämfört med en logotyp som genomgått en stor. LÄS MER

  5. 25. Content Marketing - en kvantitativ fältstudie

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Raoul Bonnier; [2016]
    Nyckelord :Content Marketing; Native Advertising; Branded Content; Sponsored Content; Web Advertising;

    Sammanfattning : Abstract: Content advertising has a greater impact than traditional advertising on daily Swedish newspapers' webpages. The most significant difference for content marketing is noted in the free daily newspaper Metro, as compared to the subscription based Svenska Dagbladet. LÄS MER