Sökning: "Anna-Erika Andersson"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Anna-Erika Andersson.

  1. 1. Gemensamt, värdefullt och viktigt : En kvalitativ studie om kollegiala lärandets betydelse vid bedömning i särskolan med inriktning ämnesområden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Anna-Erika Andersson; Linda Edberg; [2021]
    Nyckelord :Svårt; bedömning; gemensam reflektion; organisation; kompetenshöjning; formativ;

    Sammanfattning : Att arbeta i särskolan med inriktning ämnesområden upplevs som komplext och svårt, framför allt när kunskapsbedömningar ska göras. Syftet med den här studien är därför att öka förståelsen och bidra med kunskap om det kollegiala lärandets betydelse vid bedömning utifrån några lärares erfarenheter och upplevelser. LÄS MER

  2. 2. Barn i behov av särskilt stöd : Pedagogers arbete med integrering av barn i en förskola för alla

    M1-uppsats, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Malin Andersson; Anna-Erika Abrahamsson; [2012]
    Nyckelord :Barn i behov av särskilt stöd; integrering; inkludering; gråzonsbarn; förskola;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen har varit att fördjupa förståelsen för hur pedagoger arbetar för att integrera barn i behov av särskilt stöd i förskoleverksamhet samt vilka faktorer som kan påverka integreringen. Frågeställningar var: Vilka barn anser pedagogerna är i behov av särskilt stöd?  Hur planerar och arbetar pedagoger för att integrera barn som är i behov av särskilt stöd i verksamheten? Vilka faktorer kan påverka integreringen av barn som är i behov av särskilt stöd? Den metodiska ansatsen har varit kvalitativ och data har samlats in genom kvalitativa intervjuer. LÄS MER