Sökning: "Anna-Karin Gunnarsson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Anna-Karin Gunnarsson.
1. Sex och samlevnadsundervisning ur lärarperspektiv : Tabu eller självklarhet?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sex och samlevnadsundervisning skall liksom all undervisning i skolan baseras på forskning och beprövad erfarenhet. Denna kunskapsöversikt redovisar resultat från ett antal internationella studier om undervisning i sex och samlevnad. LÄS MER
2. Matematik i förskolan : En studie om hur pedagoger upptäcker och synliggör barns matematik i förskolan.
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att undersöka hur pedagogerna upptäcker och synliggör barnens matematik på förskolorna. Tre förskolor och sex pedagoger deltog i intervjuer och observationer. Förskolorna valdes utifrån ett bekvämlighetsurval och ligger i våra närområden. Vi observerade och intervjuade vid olika tillfällen. LÄS MER
3. Vad ligger till grund för revisorns väsentlighetsbedömning?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Examensarbete i företagsekonomi vid högskolan Kristianstad, Höstterminen 2006. Uppsatsens titel: Vad ligger till grund för revisorns väsentlighetsbedömning? Seminariedatum: 2007-01-19 Ämne/kurs: FEC 632, kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Delveen Ali, Sara Gunnarsson, Aleksandra Sivarsson, Anna-Karin Sollin Handledare: Fredrik Ljungdahl Nyckelord: Väsentlighetsbedömning, revisor, revision Syfte: Syftet med vår uppsats är att beskriva och förklara var gränsen går för om ett fel i bokföringen skall anses vara väsentligt samt vad som kan komma att påverka revisorn vid denna bedömning. LÄS MER
4. Barns förmågor i matematik : Hur visar de sig hos 10-åringar i ett svenskt klassrum?
Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionenSammanfattning : I detta examensarbete var vårt syfte att försöka se vilka matematiska förmågor som synliggjordes när elever arbetade tillsammans i grupp. Eleverna gick i år 3-4 och de fick arbeta med ett matematiskt problem. Till största delen har vi använt oss av Krutetskiis definition av vad han menade var matematisk förmåga. LÄS MER