Sökning: "Bourdieus fältteori"
Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade orden Bourdieus fältteori.
1. “Steal with Pride” eller gå din egen väg : En kvalitativ intervjustudie om vad som krävs av företag för att lyckas på LinkedIn
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The purpose of this bachelor's thesis is to study the strategic communication within companies in the IT industry that operate on LinkedIn. The study was conducted with a multiple qualitative interview approach, where the data consisted of four interviews with four communication professionals from different companies. LÄS MER
2. KONTROVERSIELL MUSIK? : En studie om musiklärares synsätt på samt hantering av kontroversiell musik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Studiens syfte är att fördjupa kunskaper om kontroversiell inom musikämnet. Undersökningens frågeställningar fokuserar på vad musiklärare anser om kontroversiell musik samt hur kontroversiell musik används i skolan. Kvalitativa intervjuer genomförts med fyra musiklärare. Empirin har analyserats med hjälp av Bourdieus fältteori. LÄS MER
3. Skolkuratorn och läraren - i strid eller samspel? : En kvalitativ studie om skolkuratorers upplevelse kring samverkan med lärare i grundskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Skolkuratorn och läraren - i strid eller samspel? Författare: Laura Mäkinen & Linnea Nyland Syftet med denna studie var att undersöka upplevelsen av samverkan med lärare i grundskolan utifrån en skolkurators perspektiv. Utifrån tre forskningsfrågor undersöktes skolkuratorers generella upplevelse av samverkan, vilka hindrande och främjande faktorer som existerar kring samverkan mellan lärare och skolkuratorer samt eventuella förbättringsmöjligheter inom området. LÄS MER
4. Mer än bara en rakhyvel : En multimodal kritisk diskursanalys av Estrids och Gillette Venus externa kommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Organisationer förväntas idag engagera sig i sociala frågor och har utvecklats till den grad att engagemanget används för att marknadsföra och sälja produkter. Detta har varit en av huvudpunkterna i flera studier, men det övergripande fokuset har varit på marknadsföring och image. LÄS MER
5. De oberoende förlagens kamp mot giganterna : En kvalitativ intervjustudie om hur vertikal integration påverkar tolv oberoende förlagsexponering och konkurrensstrategier
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)Sammanfattning : Föreliggande studie undersöker hur tolv oberoende förlag upplever att det är att verka i enägarkoncentrerad bokbransch där de konkurrerar mot vertikalt integrerade mediekoncerner.Studiens fokus ligger på hur respondenterna upplever att den vertikala integrationen påverkarderas möjligheter till exponering på olika typer av plattformar, samt på hur detta formar deoberoende förlagens strategier för konkurrens. LÄS MER