Sökning: "Cecilia André"

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Cecilia André.

  1. 6. Arns makt : Representationer av makt, positivt kapital och livsmål i berättelserna om tempelriddaren Arn

    Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :My Särnbrink; [2011]
    Nyckelord :Representations; power; symbolic capital; positive capital; aim in life; Arn; master s thesis; meaning; meaning making; social structures; norms; real effect; power structures; values; identity; prosthetic memory; authenticity; hyper real; reality; fiction; media; popular culture; eternal questions; progress in thought; Promised Lands; politics; gender; the Other; development; progress; knowledge; information; new technologies; success; love; family; marriage; book; movie; Knight Templar; nation; history; Sweden; love story; Cecilia; Guillou; Middle Ages; Stories; Representationer; makt; symboliskt kapital; positivt kapital; livsmål; Arn; magisteruppsats; mening; meningsskapande; sociala konstruktioner; normer; reella effekter; maktstrukturer; värde; identitet; protesminne; autenticitet; hyperrealism; verklighet; fiktion; media; populärkultur; eviga frågor; framstegstanke; promised lands; politik; genus; den Andre; utveckling; framsteg; kunskap; information; ny teknik; framgång; kärlek; familj; äktenskap; bok; film; tempelriddare; nationshistoria; Sverige; kärlekshistoria; Cecilia; Guillou; medeltiden; berättelser;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar böckerna och filmerna om Arn och undersöker genom berättelserna vilka representationer av makt, positivt kapital och livsmål som gestaltas. Uppsatsen baseras på den teoretiska tanken att populärkultur innehåller representationer med budskap, värderingar, normer och föreställningar gällande vår verklighet och därigenom påverkar vår uppfattning om världen, vår plats i samhället, vår identitet och vår uppfattning om vad som är värdefullt, viktigt och sant. LÄS MER

  2. 7. Bjud inte med armbågen! : -en studie om marknadsföringsstrategier inom hotellbranschen och hur dessa implementeras på de bokare som verkar i Umeå.

    M1-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Cecilia Sandström; André Finstad; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Interkulturell kommunikation. : En studie av kommunikationen mellan svenskar och forna jugoslaver

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Andelius; Guillermo Munoz; [2003]
    Nyckelord :Business and economics; Interkulturell kommunikation; kommunikation; kultur.; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att svenska företag ska kunna ta del av de synergieffekter det innebär att ha människor anställda som härstammar ur olika kulturer krävs en medvetenhet om olikheterna. Genom medvetenhet om, samt kunskap och färdigheter i den andre kommunikationspartnerns kultur kan vi skaffa oss en intellektuell kommunikationsförmåga för att först lösa de enklaste och sedan en del av de mer komplicerade problemen. LÄS MER