Sökning: "Complaints management"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden Complaints management.

  1. 1. Synpunkter och klagomål från patient och närstående till vårdgivare via en e-tjänst : eHälsa som bidrar till kvalitetsförbättring och ökad patientsäkerhet

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Pernilla Turunen Olsson; [2023]
    Nyckelord :Patient complaints; patient safety; eHealth; health informatics; interpersonal skills; HCAT; Patientklagomål; patientsäkerhet; eHälsa; hälsoinformatik; bemötande; HCAT;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nya bestämmelser för klagomålshantering togs i bruk 2018 med syfte att stärka patienternas ställning och utveckla det systematiska arbetet med patientsäkerhet. En patient kan rapportera synpunkter och klagomål direkt till sin vårdgivare som är skyldig att ta emot ärendet och utreda vad som har hänt och vidta åtgärder. LÄS MER

  2. 2. Patienter med typ 2-diabetes upplevelser och erfarenheter av hinder och stöd vid livsstilsförändringar : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Omvårdnad

    Författare :Lina Erikers; Monica Fogd; [2023]
    Nyckelord :Experience; lifestyle changes; obstacles; qualitative interview study; self-management; support and type 2 diabetes; Egenvård; erfarenheter; hinder; kvalitativ intervjustudie; livsstilsförändringar; stöd; typ 2-diabetes och upplevelser;

    Sammanfattning : Bakgrund: Typ 2-diabetes är en allvarlig sjukdom som ökar kraftigt världen över. Övervikt och ohälsosamma levnadsvanor är de största riskfaktorerna för att utveckla sjukdomen och risken att drabbas av komplikationer är stor. Genom hälsosamma levnadsvanor kan dock risken för komplikationer minska påtagligt. LÄS MER

  3. 3. Effektivisering av reuturhanteringsprocessen för standard och kundunika produkter

    M1-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledning

    Författare :Kajsa Eriksson; Julius Borgvind; [2023]
    Nyckelord :Circular economy; Customized products; Guidelines; Reverse logistics; Return management; Standard products; Cirkulär ekonomi; Kundunika produkter; Omvänd logistik; Returhantering; Riktlinjer; Standardprodukter;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of the study is to develop guidelines for effective returns management in manufacturing companies that provide both standard and customized products. To answer the purpose, it was broken down into three questions: [1] How does the return management process differ between standard and customized products in manufacturing companies? [2] What challenges exist in the return management process in manufacturing companies for standard and customized products? [3] What guidelines can be implemented for standard and customized products when streamlining the return management process in manufacturing companies? Method – This study used the case study research method, with a qualitative approach together with a case company. LÄS MER

  4. 4. Factors Influencing the Implementation of Information Security Risk Management : A case study of Nigerian Commercial Banks

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Gabriel Aghaunor; Bukky E Okojie; [2022]
    Nyckelord :Information Security Risk Management System; Information Security Risk Assessment; Qualitative; Quantitative; Social technical framework User Security Awareness and Training; Management Support; Funding; Technical Experts’ Support; Cyber Security; Banking; ATM;

    Sammanfattning : The banking industry is one of the critical infrastructures in any economy. The services rendered by banks are systematically based on innovation, products, and technology to leverage their services. Several associated risks come along with the rendering of these banking services. LÄS MER

  5. 5. Complaint system for Health Care Center Hjärtat

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Collins Abika; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today the IT support could be overwhelmed with loads of requests from the clients within the Health care center Hjärtat (Also known as HCCH) through email, which is an inefficient way to store and manage information of each complaint. Tracking down the list of requests is also an issue. LÄS MER