Sökning: "Consumer engagement"
Visar resultat 6 - 10 av 270 uppsatser innehållade orden Consumer engagement.
6. “LIVE, BREATHE, TESLA” : En kvalitativ studie om gemenskap och kundlojalitet i Teslas svenska Facebook-community
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The primary objective of the research was to examine the motivations behind members’ participation in Tesla’s online community on Facebook and explore how member interaction influences engagement and loyalty towards Tesla. The emergence of new technologies has intensified the complexity of understanding user behaviors. LÄS MER
7. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER
8. Prospects for standardisation of industrial PET plastics to support the transition towards a circular economy
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Miljö- och energisystemSammanfattning : Plastkonsumtionen har ökat markant över tid och har utvecklats till ett viktigt material i dagens samhälle, men med utmaningen att råvaran främst kommer från fossila källor. Användningen av plast är i linje med den linjära ekonomin och den så kallade slit-och-släng-kulturen, vilket bidrar till felaktig hantering av plastavfall och en ineffektiv användning av resurser. LÄS MER
9. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
10. When second time’s a charm - Exploring consumers’ temporal experiences within second-hand fashion shopping
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Second-hand fashion has emerged as a more sustainable way of shopping, promoting the circular economy while offering unique styles for a cheaper price. Although consumers generally express a willingness to adopt a more sustainable fashion consumption, this is not mirrored in their actual engagement in second-hand fashion shopping. LÄS MER