Sökning: "Deloitte"
Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade ordet Deloitte.
16. Löpande revision och dess inverkan på auktoriserade revisorer : En kvantitativ studie med fokus på revisionsprocess, god revisionssed, riskbedömning & kvalitet i revisionen.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : In conjunction with the progress of automation and digitalisation in the audit industry, the opportunities for a continuous audit have increased. There are indications that real-time updates of the audit process are becoming more common within the audit profession, which allows auditors to continuously analyse and control the audited company. LÄS MER
17. Det är hög tid att bejaka…
Master-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Bristande följsamhet inom kommunal redovisning är ett välkänt fenomen, men trots detta har väldigt få studier kring det området genomförts. De tidigare studierna (Falkman & Tagesson 2008; Tagesson 2010; Haraldsson & Tagesson 2014; Haraldsson 2016; Donatella et al. LÄS MER
18. Implementing an Address System in Uganda : How will it Affect Commerce?
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : Uganda is a low-income country in eastern Africa which has experienced social and economic improvements since the mobile phone was launched (Deloitte, GSMA, and Cisco, 2012). The positive attitude towards mobile solutions contributes to the country´s growth in the international world, even if some circumstances are blocking the full potentials (African Development Bank, 2014). LÄS MER
19. Outsourcing av ekonomifunktionen i små företag
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för ekonomivetenskap och juridikSammanfattning : Den hårdnande konkurrensen mellan företag och jakten efter kostnadsbesparingar har fått vissa företag att outsourca sina stödfunktioner vilket kan vara hela eller delar av ekonomifunktionen. Av mindre företag i Sverige outsourcar cirka ett av tre och andelen är i stigande enligt Exido(2007). LÄS MER
20. Case Competitions as a Tool to Build Brands and Reputation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Aim: We aim to broaden the view and the understanding of what a case competition is and how it can be used beyond its use as an educational method of teaching and learning. More specifically, the purpose is to explore the phenomenon of case competitions as a branding tool from a strategic brand management perspective. LÄS MER