Sökning: "Digital Eye"
Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden Digital Eye.
1. Övervakning och kontroll på arbetsplatsen. En kvalitativ studie om kontroll och övervakning på hybrida arbetsplatser i ekonomibranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hybrid workplaces are becoming increasingly common, integrating office-based work with remote work. Consequently, the objective of this report is to investigate hybrid workplaces within the finance industry, aiming to contribute insights into the experience of surveillance and control by employees and managers. LÄS MER
2. Culpa in Code: Exploring Autonomous Algorithmic Collusion under EU Competition Law
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska fakulteten; Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Algorithms wield an increasingly significant influence in our everyday lives. Both in traditional brick-and-mortar markets, and particularly in the digital markets, companies use algorithms for various operations. Instances of algorithmic collusion have already surfaced. However, a more signifi-cant threat may await. LÄS MER
3. Kommunikation inom kortspel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur olika kommunikationsmedel påverkar kortspelare, och vilken kommunikationsmetod som skulle vara mest gynnsam i olika situationer. Foruminlägg indikerar att bristen på kommunikationsmetoder i kortspel är ett problem, eftersom det begränsar social interaktion mellan spelare. LÄS MER
4. Att skapa nyfikenhet inför en flygande pumpa : En studie i hur text och kontext kan skapa intresse för bilder som kan tala för sig själva
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning på textdesign. Syftet är att undersöka sätt att använda text för att förstärka och förtydliga den bildbaserade kommunikationen på Instagram. LÄS MER
5. Eye-tracking Technology for Interactive Experiences in Digital Signage within Retail from a Marketing Perspective
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Eye-tracking is a prominent subject with a diverse range of applications. Although the technology is primarily optimized for stationary environments, ongoing technological progress present additional market prospects. LÄS MER