Sökning: "Digitization of banking services"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Digitization of banking services.

  1. 11. Kundförtroende : Digitaliseringen av banktjänsters påverkan på kundförtroendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Ellinore Kieninger; Ambjörn Martinsson; [2017]
    Nyckelord :Digitization of banking services; Internet bank; customer trust; perceived risk; perceived uncertainty; Digitalisering av banktjänster; Internetbanken; kundförtroende; upplevd risk; upplevd osäkerhet;

    Sammanfattning : Bankbranschen befinner sig i en ständig förändring, där traditionella bankkontor avvecklas och de digitala banktjänsterna tillkommer. Detta har skapat en ny sorts relation mellan bankernas kunder och banken, där den fysiska relationen har minskat och den digitala relationen har ökat. LÄS MER

  2. 12. Digital tjänsteinnovation : En fallstudie om hanteringen av en egenägd respektive samägd digital tjänst utifrån ett ekosystemsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mikaela Jakobsson; Karolina Rinnau Widding; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : We are moving towards an increasingly digitized world where society experience a remarkable change due to digital technology. Digitization creates brand new opportunities for developing digital services that create added value for customers. LÄS MER

  3. 13. Digitaliseringens påverkan : en kvalitativ studie av företag inom redovisningsbranschen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Marina Timhagen; Fanny Wester; [2017]
    Nyckelord :Accounting; digitalization; digitization; strategy; change process; professional bureaucracy; profession; machine bureaucracy; Redovisningsbranschen; digitalisering; strategi; förändringsprocess; professionell organisation; profession; maskinbyråkrati;

    Sammanfattning : Det är inte mycket i vår vardag som undkommit att påverkas av digitaliseringens framfart. Mycket handel sker idag över internet och våra bankärenden görs idag allt mer frekvent genom mobiltelefonen. Utvecklingen pekar mot att konsumenter av olika produkter och tjänster blir allt mer digitala i sin relation med olika organisationer. LÄS MER

  4. 14. Digitala banktjänsters påverkan på lojalitet : - Utifrån ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jenny Carlson; Sofia Lindén; [2016]
    Nyckelord :Banklojalitet; lojalitet; beteende; attityder; nöjdhet; digitalisering; digitala banktjänster;

    Sammanfattning : Vårt samhälle står idag inför stora förändringar gällande dagens tekniska utveckling och dess digitalisering av olika tjänster. Inte minst har detta påverkat hur banker arbetar mot sina företagskunder. LÄS MER

  5. 15. “Banking is no longer somewhere you go but something you do” : En kvantitativ studie om acceptans av finansiell rådgivning via onlinemöte

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Cassandra Isgren; Madeleine Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Online meeting; online-banking; financial advisory service; trust; corporate image; perceived security; website quality; acceptance of online-banking; Onlinemöte; online-banking; finansiell rådgivning; förtroende; företagsimage; upplevd säkerhet; webbplatskvalitet; acceptans av online-banking;

    Sammanfattning : Förändringen av dagens bankmarknad sker successivt, en ny form av bankkontor med digitalisering etableras samtidigt som fysiska bankkontor avvecklas. Digitaliseringen har lett till att bankerna utvecklat en ny rådgivningstjänst, onlinemöte, som innebär att banker kan erbjuda finansiell rådgivning på valfri plats. LÄS MER