Sökning: "Edtech"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Edtech.

  1. 11. Digitalisering till varje pris : Digitalization unconditionally

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Maria Berg; [2021]
    Nyckelord :Förskola; Digitalisering; Diskursanalys; Policydokument; Vetenskaplig grund;

    Sammanfattning : Studien är en kritisk utbildningsvetenskaplig studie med syfte att på övergripande plan undersöka vilka maktrelationer som reproduceras av det språkbruk som används i policydokument rörande digitalisering i förskolan. Syftet är också att visa vilka effekter digitaliseringen i förskolan kan ge för framtiden och att synliggöra dominerande diskurser i de analyserade dokumenten. LÄS MER

  2. 12. Customer involvement in the creation of a value proposition for a start-up

    Master-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Agnes Smith Jonasson; [2021]
    Nyckelord :Customer involvement; value proposition; value proposition canvas; start-up; EdTech sector; Kundinvolvering; värdeerbjudande; värdeerbjudande-canvas; nystartade företag; EdTech;

    Sammanfattning : Background                   The single most important thing for a start-up is to define how they will satisfy their customers’ needs, as it is the key to survival. This can be done by creating a value proposition that presents the benefits of the product and/or service being sold. LÄS MER

  3. 13. Företag som pedagoger : Hur gestaltas företagens didaktiska val i utbildningspaketen

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Claes Schrewelius; [2021]
    Nyckelord :divergent; frihetsgrader; gymnasiet; konvergent; laboration; medieneutral; mediespecifik; simulering; STEM; teknik; teknikprogrammet;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att få en förståelse för den didaktiska kopplingen mellan marknadsförda ”laborations-kit”/utbildningspaket, framtagna av Education Technology-företag, och det meningsskapande som dessa erbjuder. Med hjälp av syftesrelaterad textanalys, och begrepp från Lars Lindströms didaktiska läroprocesser och mer klassiska laborationsbegrepp, analyseras ”laborations-kit”/utbildningspaketens innehåll och inramning samt hur utbildningspaketen är gestaltade didaktiskt genom mål och medel. LÄS MER

  4. 14. Hur covid-19-pandemin har påverkat digitaliseringen i svenska gymnasieskolor : Ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Tua Skeppe Grahn; [2021]
    Nyckelord :Digitalisation; digitalisation in school; Covid-19; educational technology; teachers perspective; Digitalisering; digitalisering i skolan; Covid-19; utbildningsteknologi; lärares perspektiv;

    Sammanfattning : Digitaliseringen i samhället går snabbt framåt men det är inte alltid enkelt att utveckla   digitala tjänster, framförallt inte inom den offentliga sektorn. Inom skolväsendet har    digitaliseringen gått långsamt och mött utmaningar i form av bristen på digital kompetens, säkerställa att elever inte hamnar i ett digitalt utanförskap och en ständigt    växande EdTech-marknad. LÄS MER

  5. 15. Beyond Nature & Culture: A Praxiography of the Digital Classroom

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emil Ahlanzberg; [2020]
    Nyckelord :Education technology; Market practices; Gilles Deleuze; Pedagogy; Human-computer interaction;

    Sammanfattning : Education systems around the world face great challenges as social distancing measures force physical classrooms to close down in order to mitigate the spread of sars-cov-2. Consequently, teachers and students have resorted to digital classrooms. LÄS MER