Sökning: "Ehandel"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade ordet Ehandel.

  1. 21. Social e-shopping : motivation och värde vid interaktion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Ek; Josefine Viding; [2017]
    Nyckelord :social e-shopping; e-commerce; social media; motivational factors; values; social e-shopping; sociala medier; e-handel; motivationsfaktorer; värde;

    Sammanfattning : Social media and e-commerce has become a part of every day life for many people.Recommendations and opinions about different products play a big part in the buying process. This is something that is hard to satisfy in e-commerce, therefore conversations and discussions about buying in social media have become more common. LÄS MER

  2. 22. Sambandet mellan kundlojalitet och conversion rates inom ehandel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Axel Larsson; Fredrik Hanna; Liam Steele; [2016]
    Nyckelord :Conversion rates; customer lojalty; e-commerce; word of mouth; motive of purchase and BCR; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka ifall det finns något samband mellan kundlojalitet och conversion rates inom ehandel samt att undersöka vad utfallet kan bero på. Uppsatsen bygger på kvantitativ metod med ett positivistiskt förhållningssätt. Genom teoriprövning formuleras hypoteser som provas empiriskt i en deduktiv process. LÄS MER

  3. 23. Olika syn på saken : En studie om hur optikbranschen påverkar trenden kring e-handeln av glasögon

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Philip Hagne; Anna Green-Liljedahl; [2015]
    Nyckelord :E-handel; Optikbranschen; Glasögon; Nätverksteori; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om det finns faktorer inom optikbranschen som, samt hur dessa faktorer i så fall, påverkar e-handeln av glasögon. Författarna har uppmärksammat en svag trend kring ehandel av optikprodukter. LÄS MER

  4. 24. Emotionell webbutveckling inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Martin Karlsson; [2015]
    Nyckelord :emotionell webbutveckling; estetisk wbbutveckling; emotionella element; ehandel;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att undersöka om emotionell webbutveckling och emotionellaelement kan påverka en kunds incitament till att genomföra köp inom e-handel. E-handelär en viktig och växande del för återförsäljare världen över och med hård konkurrens ärdet nödvändigt att ha en webbutik som får kunden att stanna och känna sig trygg genomhela köpprocessen. LÄS MER

  5. 25. M-handel och förtroende : En studie av svenska konsumenters förtroende för mobil handel

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ellen Fredén; [2015]
    Nyckelord :M-Commerce; Consumers; Technology Acceptance; Technology Adoption; TAM; Trust; MoTEC; M-handel; mobil elektronisk handel; konsumenter; teknikacceptans; teknikadoption; TAM; förtroende; MoTEC;

    Sammanfattning : Denna uppsats söker att undersöka svenska m-handelkonsumenters syn på m-handel, elektronisk handel på mobilen, i ett förtroendeperspektiv. Då 77% av Sveriges befolkning idag äger en smartmobil, är smartmobilanvändningen mer utbredd än tidigare (Svenskarna och internet, 2015). LÄS MER