Sökning: "Företagskris"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Företagskris.

  1. 1. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  2. 2. Communication strategies in a value-related crisis : case study of Oatly

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Alexandra Steinwall; [2021]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; crisis communication; crisis response; CSR communication; CSR crisis; food industry; food sector; situational crisis communication theory; sustainability; value-related crisis;

    Sammanfattning : The global food system faces great challenges in terms of sustainability. The access to food is unevenly distributed and one third of the population is either suffering from micro deficiencies or from a high calorie intake. LÄS MER

  3. 3. Kriskommunikation under företagskriser : En kvalitativ studie om kriskommunikation under företagskriser och konsumenters gensvar på kommunikationen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Doris Maloparic; Deborah Milli Amanuel; [2020]
    Nyckelord :Corporate crisis; Crisis communication; Communication strategies; Consumers; Social media; Företagskris; kriskommunikation; kommunikationsstrategi; konsumenter; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse kring hur företag agerar vid företagskriser, vilka strategier de tar till sig. Vidare syftar studien till att bidra till djupare förståelse kring hur kriskommunikation tas emot av konsumenter på sociala medier. LÄS MER

  4. 4. Konkursprognostisering med hjälp av årsredovisningens innehåll : En modell utvecklad för större svenska aktiebolag

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Andreas Johansson; Joel Lindberg; [2016]
    Nyckelord :konkursprediktering; förvaltningsberättelse; revisionsberättelse; finansiella nyckeltal; större svenska aktiebolag;

    Sammanfattning : Konkurser har och kommer förmodligen alltid att vara ett samhällsproblem med konsekvenser för många olika intressenter. När företag går i konkurs drabbas bland annat ägare, anställda, leverantörer, finansiärer och kunder. Ett företags konkurs kan ge stora ekonomiska problem för de anställda som förlorar sina jobb och inkomster. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetsredovisningens innehåll efter en företagskris - en studie om hur allmänheten påverkar företags hantering av legitimitet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Pernilla Brattberg; Jasmi Päiväniemi; Angelica Staffansson; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER