Sökning: "Felicia Lindquist"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Felicia Lindquist.

  1. 1. En kritisk diskursanalys av romantikens författare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Linnéa Lindquist; Felicia Palm; [2023]
    Nyckelord :diskurs; författare; kritisk diskursanalys; kvinnofack; läromedel; patriarkat;

    Sammanfattning : Denna kritiska diskursanalys syftar till att undersöka beskrivningar av några manliga respektive kvinnliga författare i tre valda läromedel för svenskundervisningen på gymnasiet, samt jämföra läromedlen emellan. Läromedlen vi analyserat är Språket och berättelsen 2, Svenska 2 Helt enkelt och Punkt. Litteraturhistoria. LÄS MER

  2. 2. Granskaren och rådgivaren : En undersökning om revisorns dubbla roller är ett hot mot oberoendet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Ida Andersson; Eva Ceder; Felicia Lindquist; [2022]
    Nyckelord :Revisorns oberoenderoll; fristående rådgivning; granskning; hot mot oberoende;

    Sammanfattning : Titel: Granskaren och rådgivaren - en undersökning om revisorns dubbla roller är ett hot mot oberoendet Handledare: Ulla Pettersson Nyckelord: Revisorns oberoenderoll, Fristående rådgivning, Granskning, Hot mot oberoende Forskningsfråga: Hur kan revisorn upprätthålla och bevara oberoendet mellan både en granskande och rådgivande roll? Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka hur revisorn kan upprätthålla oberoende och balans mellan granskning samt fristående rådgivning. Avsikten är att utveckla förståelsen för denna balansgång genom att beakta revisorns perspektiv i frågan. LÄS MER

  3. 3. Returprocessens påverkan på relationen mellan kund och företag

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Felicia Johansson; Catrin Lindquist; [2018]
    Nyckelord :Returns management; customer experience; apparel; e-commerce; customer satisfaction; customer relationship management;

    Sammanfattning : E-handel är i nuläget ett etablerat fenomen som växer för varje år. I samband med att e-handen breder ut sig och försäljningen mellan olika länder ökar bidrar det även till en ökad returgrad. Returgraden inom e-handel är den högsta i jämförelse med övriga försäljningskanaler och är ett hot för många företags överlevnad. LÄS MER