Sökning: "Feministiskt Initiativ"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden Feministiskt Initiativ.

  1. 16. "Som eld och vatten" : En studie om hur Sverigedemokraterna och Feministiskt initiativ gestaltas av politiska kommentatorer i svensk dagspress

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Sophia Alhammar; Anna Bäckman; [2015]
    Nyckelord :Supervalår; Feministiskt initiativ; Sverigedemokraterna; politisk kommentator; gestaltningsmakt;

    Sammanfattning : År 2014 kan beskrivas med ordet supervalår. Detta år stod valet till Europaparlamentet och till Sveriges Riksdag, Kommun och Landsting på den samhälleliga agendan. Politiska kommentatorer är en utmäkande grupp journalister på framväxt som sällan studeras inom medieforskning. LÄS MER

  2. 17. Makt och mening : Valfilmens kommunikativa funktion

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Litteraturvetenskapliga institutionen

    Författare :Caroline Ehrning; [2015]
    Nyckelord :Retorik; feministiskt initiativ; sverigedemokraterna; reklam; valfilmer; uppsala; schyman; åkesson;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. How social is the politics? : A case study of how political parties used social media in the Swedish governmental election of 2014

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Emelie Kempe; [2015]
    Nyckelord :Social media; Political communication; Framing; Framing theory; Framing analysis; Gatekeeping; Media Logic; Facebook; Twitter;

    Sammanfattning : In the past years the usage and growth of social media has increased, through the increase in popularity, growth and use, social media has become an all the more important arena. Politicians need to communicate with the public, where the public is, in order to be elected and right now a large amount of the public is on social media. LÄS MER

  4. 19. Partimedlemmars kommunikativa funktioner och betydelse för mindre och oetablerade partier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Vannerus Lindblom; Emil Wanhatalo van Rijn; [2015]
    Nyckelord :Strategic communication; political communication; membership; social media; digital media; engagement; communicatior; web 2.0; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att skapa förståelse för medlemmarnas kommunikativa funktioner i ett oetablerat politiskt parti och hur dessa funktioner kan användas i partiets arbete med strategisk kommunikation. Vidare behandlar uppsatsen hur oetablerade partier kan arbeta och ta tillvara på de interna resurserna för att nå sina mål. LÄS MER

  5. 20. Cementeringens Politik : en kvalitativ textanalys av mediebevakningen av nya politiska partier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Simon Österling; [2015]
    Nyckelord :Science General;

    Sammanfattning : Cementeringens Politik är en studie som med hjälp av en kvalitativ innehållsanalys ämnar närma sig mediernas framställning av nya politiska partier. Det empiriska materialet utgörs av artiklar publicerade av Dagens Nyheter och Aftonbladet. LÄS MER