Sökning: "Fredrik Bäckström"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Fredrik Bäckström.

  1. 1. "Pojkar är oftast bättre än tjejer..." : En kunskapsöversikt kring attityder till dansundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Fredrik Bäckström; Madeleine Börjeson; [2021]
    Nyckelord :Genus; Kön; Attityder; Dans i skolan;

    Sammanfattning : Den här litteraturundersökningen har som syfte att sammanställa forskning kring det centrala innehållet “rörelse till musik samt dans” inom skolämnet idrott och hälsa och undersöka vad för attityder det finns till ämnet i stort och specifikt för dansundervisningen. Studierna som undersöks kommer fram till att en genusordning fortfarande finns kvar i ämnet idag, där den manliga normen är den som är önskvärd. LÄS MER

  2. 2. Aktieåterköp och aktielikviditet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andréas Andersson; Niklas Bäckström; Fredrik Nyberg; [2020]
    Nyckelord :Aktieåterköp; Aktielikviditet; Nasdaq OMX; Stockholmsbörsen; Finans; Share Repurchase; Stock Liquidity; Stockholm Stock Exchange; Finance; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Studien undersöker om ett faktiskt aktieåterköp påverkar en akties likviditet samt om storleken på aktieåterköpet kan ha en betydelse för likviditeten. Metod: För att besvara syftet utformas tre hypoteser som besvaras genom en kvantitativ undersökning via regressionsanalys. LÄS MER

  3. 3. Crowdfunding, innovativ marknadsföring eller marknadsföring för innovationer?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fredrik Berggren; Viktor Bäckström; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; Crowdfunding; Valley of death; Kundrelationer; Kundengagemang; Aktiva Kunder;

    Sammanfattning : Två grundpelare för att ett nystartat företagande ska nå tillväxt är behovet av finansiella resurser och kunder. Båda delarna kan vara avgörande om ett företag överlever de utmanande första åren. En bredare kundbas kan leda till flera marknadsföringsfördelar vilket är ett noga studerat ämne. LÄS MER

  4. 4. Galileo i jämförelse med GPS och GLONASS vid deformationsmätning : En fallstudie på Gävle flygplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Samhällsbyggnad

    Författare :Arvid Bäckström; Fredrik Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Galileo; GNSS; static observations; deformation measurement; Galileo; GNSS; statiska observationer; deformationsmätning;

    Sammanfattning : Global Navigation Satellite System (GNSS) är ett samlingsbegrepp för ett antal satellitsystem som möjliggör världsomspännande navigering, deformationsövervakning och satellitpositionering. GNSS innefattar de fyra globala operativa satellitsystem BeiDou, Global Positioning System (GPS), Globalnaya navigatsionnaya sputnikovaya sistema (GLONASS) och det europeiska Galileo. LÄS MER

  5. 5. Viktiga faktorer vid utveckling av affärsområdetservice : En kvalitativ fallstudie på ett svenskt tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Industriell ekonomi

    Författare :Jonna Bäckström; Fredrik Lundberg; [2018]
    Nyckelord :Services; service; aftermarket; after-sales; value offer; Service; Eftermarknad; Värdeerbjudande;

    Sammanfattning : An increasing number of industrial manufacturing companies have made the transition to offer solutions, that include both its products and services for their customers rather than the products itself. Service is considered a lasting source of competitive advantage due to the difficulty to imitate by competitors. LÄS MER