Sökning: "Fysisk försäljningskanal"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Fysisk försäljningskanal.

  1. 1. Handelsorganisationers digitala mognad och vad de bör göra för att nå digital framgång

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Fredrik Amréus Hammargården; Ida Rothe; [2021]
    Nyckelord :Retail; Brick-and-mortar; Digital Maturity; Organizational Structure; Decision Making Style; Digitalization; B2C. 3; Handel; Butikshandel; Fysisk Handel; Digital Mognad; Organisationsstruktur; Beslutsfattandestil; Digitalisering; B2C. 2;

    Sammanfattning : Denna studie beskriver vad handelsorganisationer med butiksförsäljning som primär försäljningskanal bör fokusera på för att öka sin lönsamhet. För att samla in information har vi gjort en kvantitativ enkätundersökning som skickades ut till primärt 96 stycken VD:ar i Svenska handelsorganisationer inom B2C. LÄS MER

  2. 2. Att handla livsmedel på nätet : Faktorer som påverkar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lena Isabelle Lindhe-Rahr; Lina Hilmersson; [2020]
    Nyckelord :Purchasing decision process; influencing factors; groceries; e-commerce; Köpbeslutsprocessen; påverkande faktorer; livsmedel; e-handel;

    Sammanfattning : En omfattande digitalisering har under den senaste tiden pågått i samhället där många företag väljer att till viss del eller helt flytta sin verksamhet till internet. För vissa branscher har det varit mer optimalt att skifta försäljningskanal, medan andra har stött på hinder. LÄS MER

  3. 3. Multikanalförsäljning: fysisk försäljningskanal och e-handelskanal : En fröjd eller totalt missnöjd?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Lekeborn; Måns Lindqvist; [2018]
    Nyckelord :Multichannel customer management MCM ; Multichannel retailing; Customer satisfaction; Customer loyalty; Generation Y; Apparel industry; Multichannel customer management MCM ; Multikanalförsäljning; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Generation Y; Klädbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund I takt med en ökad digitalisering sker handel idag inte endast i fysiska butiker. Fler och fler klädföretag använder idag e-handel som försäljningskanal för att sälja sina produkter, samtidigt som efterfrågan från konsumenter är i ständig förändring. LÄS MER

  4. 4. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Åstrand; Julia Elgh-Lewén; [2017]
    Nyckelord :Fysisk försäljningskanal; Gigital försäljningskanal; Multikanalförsäljning; Varumärkesbyggande; Integration.; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER

  5. 5. Från e-handel till butik : Hur renodlade e-handelsföretag som adderar fysiska butiker arbetar för att förmedla en enhetlig bild av varumärket

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Denise Niemi; Jennie Östh; [2015]
    Nyckelord :Clicks to Bricks; multichannel retailing; consistent brand image; integration; ecommerce; physical store; Clicks to Bricks; multikanalförsäljning; varumärkesidentitet; enhetligt varumärke; integration; e-handel; fysisk butik;

    Sammanfattning : På senare tid har en ny trend inom multikanalförsäljning uppmärksammats, där renodlade e-handlare inser vikten av att finnas tillgängliga för kunden i flera försäljningskanaler och därför adderar en fysisk butik som försäljningskanal. Den nya trenden benämns i studien för Clicks to Bricks. LÄS MER